What's hot? ΚΥΠΡΙΑΚΟ· ΓΕΝΙΚΟΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ· ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΦΥΛΑΚΕΣ· VOICE·

INFO

01.03.2013 | 10:52
Τελευταία ενημέρωση: 01.03.2013 | 12:35

Η Ελλάδα καθίσταται κόμβος του ευρωπαϊκού διαμετακομιστικού εμπορίου μέσω του λιμένα Πειραιώς

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

Μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες, που θα αλλάξει τα μεταφορικά δεδομένα της Ελλάδας, μετατρέποντας τον Πειραιά σε βασικό κόμβο διακίνησης προϊόντων στη νοτιοανατολική Ευρώπη, υπογράφεται στις 12 το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις της COSCO, μεταξύ της Hewlett-Packard της COSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και υπουργών της κυβέρνησης.

Η συμφωνία προβλέπει, τα προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας Hewlett Packard να διανέμονται, θαλάσσια με πλοία από την Ασία στο terminal της Cosco, και σιδηροδρομικά προς την κεντρική και ανατολική Ευρώπη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Έως τώρα, η διαδικασία προώθησης προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη ήταν κοστοβόρος και χρονοβόρος, ωστόσο με τη σημερινή συμφωνία δίνεται η δυνατότητα στη Hewlett Packard να διανέμει τα προϊόντα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κατά 10 μέρες νωρίτερα, σε σχέση με τη διαδρομή που ακολουθείτο έως τώρα από άλλα λιμάνια της Ευρώπης.

Τα εμπορεύματα θα φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά και αφού θα φορτώνονται σε βαγόνια μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης και αλλαγής μηχανών στην Ειδομένη, θα περνούν σε Σκόπια, Σερβία, Ουγγαρία, Αυστρία και Τσεχία.

Η συμφωνία αφορά αρχικά τη μεταφορά 20.000 κοντέινερ της Hewlett Packard ετησίως ενισχύοντας παράλληλα και την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει σήμερα μόλις 24 εκατ. ευρώ τζίρο από τις εμπορευματικές μεταφορές.

Ο εφοδιαστικός και μεταφορικός τζίρος της Hewlett Packard ανέρχεται στα 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά στην δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ευρώπη, την Βόρεια Αφρική, αλλά και την Μέση Ανατολή.

Η επιλογή του λιμανιού του Πειραιά από την COSCO και τη Hewlett Packard μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου έως και 50%, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, καθώς είναι πιθανόν να ακολουθήσουν και άλλες πολυεθνικές εταιρείες που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της αμερικανικής εταιρείας και να φέρουν την έδρα τους στην Ελλάδα ή να δημιουργήσουν γραφεία, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσβασιμότητά τους στις ευρωπαϊκές κυρίως αγορές.

Σημειώνεται ότι χθες δόθηκε στην κυκλοφορία από τον Έλληνα υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 17 χιλιομέτρων που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το Θριάσιο Πεδίο.

Το κόστος του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανήλθε στα 143 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Συνοχής και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους.

Η νέα δρομολογιακή σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο, θα ξεκινήσει με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ με τον χρόνο και τις συνεχόμενες ποιοτικές αναβαθμίσεις του δικτύου τα δρομολόγια θα αυξηθούν ανάλογα και με την εμπορευματική κίνηση.

Το νέο σιδηροδρομικό έργο αναμένεται να αναβαθμίσει και το συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου, όπου λειτουργεί σε πρώτη φάση και προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωσή του θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες ολόκληρης της Αττικής.

Για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων, η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. έχει στην κατοχή της έκταση 588 στρεμμάτων (κατά πλήρη κυριότητα) στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου Αττικής. Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου πρόκειται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης περίπου 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σαμαράς για αποκρατικοποιήσεις: Να τελειώνουμε με ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ. Σκληρό αμερικανικό βέτο για τις συμφέρουσες Ρωσικές προτάσεις για ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ

Σαμαράς: Σε 10 μέρες θα εγκριθεί η επένδυση για το χρυσό της Θράκης

Κάλεσμα Ολάντ για επενδύσεις στην Ελλάδα – Πονάω για τους νέους άνεργους, είπε

   Διαδώστε αυτό το άρθρο