What's hot? ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ· ΔΗΚΟ· ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΝΕΟΦΥΤΟΥ· ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΦΟΥ·

INFO

14.03.2013 | 11:03
Τελευταία ενημέρωση: 14.03.2013 | 11:12

Είναι εντάξει τα παιδιά!

Έφη Ξάνθου
Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

 Εδώ και λίγες μέρες βλέπουμε το Υπουργείο Παιδείας και την ΟΕΛΜΕΚ να ασχολούνται με τα βίντεο που ανεβάζουν μαθητές στο διαδίκτυο, και συγκεκριμένα την συμμετοχή Κύπριων στην νέα διαδικτυακή φρενίτιδα που ονομάζεται Harlem Shake. Πρόκειται για καινούργιο χορό και άτομα όλων των ηλικιών από όλο τον κόσμο ανεβάζουν τα ερασιτεχνικά βίντεο που ετοιμάζουν στο youtube, ως ένδειξη ευαρέσκειας και συμμετοχής στην νεότερη μόδα της παγκοσμιοποιημένης έκφανσης της κοινωνίας μας.

Θεώρησε λοιπόν συνετό, η να αποστείλει εγκύκλιο και να απαιτήσει από τα σχολεία να εντοπίσουν τους μαθητές που είχαν κάνει σχετικά βίντεο σε σχολικούς χώρους και να τους αναγκάσουν να τα «κατεβάσουν» από το διαδίκτυο.

Το θέμα πήρε διαστάσεις και πήρε θέση και ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, που εξέλαβε τον συγκεκριμένο χορό ως «χυδαίο» και ότι είναι ουσιαστικά ρόλος του σχολείου να κρατάει τα ήθη ψηλά και τέτοιες μορφές έκφρασης πρέπει να καταδικάζονται.

Αγαπητές μου κυρίες και κύριοι, το πρώτο μου σχόλιο είναι ότι πρόβλημα δεν υπήρχε αλλά πρόβλημα δημιουργήθηκε. Οι αντιδράσεις αυτές το μόνο που πέτυχαν ήταν να δοθεί ακόμη περισσότερη δημοσιότητα στο θέμα, με αποτέλεσμα να συντονιστούν μαθητές από τουλάχιστο 50 σχολεία Παγκύπρια και να εκτελέσουν συντονισμένα το συγκεκριμένο χορό κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλλείματος. Άρα ο στόχος δεν επετεύχθη. Δεύτερον, το τι θεωρεί η κάθε γενιά χυδαίο είναι το λιγότερο υποκειμενικό.

Σας υπενθυμίζω ότι ο χορός στους ρυθμούς του ροκ εντ ρολ (αείμνηστε Έλβις) ή, για τους νεότερους, στους ρυθμούς της ντίσκο (που’ σαι ρε Τραβόλτα!), είχαν καταδικαστεί με κάθε βδελυγμία από κρατικούς και κοινωνικούς θεσμούς της εποχής τους.

Διερωτώμαι αν τα συγκεκριμένα άτομα δεν έχουν χορέψει ποτέ στους ρυθμούς των προαναφερόμενων μουσικών ρευμάτων! Ή μήπως ήταν και τότε τόσο συντηρητικά άτομα που ποτέ δεν βγήκαν να διασκεδάσουν σε δισκοθήκες ή μπαρ;
Τρίτο, θέλω να τονίσω ότι τελικά δεν πάμε καλά σε αυτό τον τόπο. Εδώ επίκεινται τεράστιες αποκοπές στην παιδεία μας, μπαίνουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων «εύκολες» λύσεις για δραστική μείωση των κόστων στην παιδεία μας, και αντί οι αρμόδιοι φορείς να συντονίζουν δυνάμεις για να βρουν εναλλακτικούς τρόπου περιορισμού των εξόδων που να μην θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στα νιάτα αυτού του τόπου, αποφάσισαν να ασχοληθούν με το πώς χορεύουν τα παιδιά! Έλεος πια!

Κάποιοι φαίνεται δεν αντιλαμβάνονται ότι έχουμε νέες πραγματικότητες σε αυτό τον τόπο.

Κανείς δεν μπορεί να περιορίσει την ελεύθερη έκφραση οποιουδήποτε άλλου, όποια και αν είναι η ηλικία του. Ούτε συγκρατούμε τα ήθη με την εμμονή στην διατήρηση κοντών μαλλιών στα αγόρια ή την μη χρήση καλλυντικών από τις κοπέλες.

Πόσο μάλλον προσπαθώντας να τους υποδείξουμε πώς να χορεύουν, ή τι δικαιούνται να αναρτήσουν στο διαδίκτυο.

Ας σοβαρευτούμε επιτέλους σε αυτό τον τόπο και να αρχίσουμε να δίνουμε μάχες για αυτά που αληθινά έχουν σημασία πλέον και ας αφήσουμε τα παιδιά ήσυχα.

Τους έχουμε ήδη στερήσει την παιδική αθωότητα από πολύ μικρή ηλικία (εντός και εκτός σχολείου) δεν είναι ανάγκη να επιβάλουμε και περιορισμούς στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργικότητα τους!

Έφη Ξάνθου
Μέλος Πολιτικής Επιτροπής Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών
.

   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 

Διαβάστε ακόμη

  1. Πώς μπορεί μια επιχείρηση να διαχειριστεί την καινοτομία;
  2. Επιτακτική ανάγκη η δημιουργία Υφυπουργείου Ανάπτυξης
  3. «Σημαδεμένη τράπουλα»: Τι να περιμένουμε όταν οι προηγούμενοι ήταν «παρθένες» μπροστά στον Άιντα
  4. Κύπρος, ευρωπαϊκή πρωταθλήτρια στις ανισότητες
  5. Τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα ανεβάζουν επίπεδο την Κύπρο - Το κράτος να συμβάλλει στην αναπτυξιακή διαδικασία




Σχετικά άρθρα

  1. Καταγγελία γονέα για Διευθύντρια Γυμνασίου: «Πολεμούσε, για δικούς της λόγους, τα παιδιά μου» [vid]
  2. Αυτά είναι τα εγκεκριμένα Ιδιωτικά Σχολεία και Ιδιωτικά Φροντιστήρια
  3. ΠτΔ: Η Κυβέρνηση στηρίζει κάθε προσπάθεια που προάγει την παιδεία και την ταυτότητα του τόπου
  4. Πότε ανοίγουν Γυμνάσια - Λύκεια: Το χρονοδιάγραμμα μέχρι το πρώτο κουδούνι
  5. Πώς μπορεί μια επιχείρηση να διαχειριστεί την καινοτομία;
  6. Επιτακτική ανάγκη η δημιουργία Υφυπουργείου Ανάπτυξης