What's hot? ΑΝΔΡΕΑΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ· ΔΗΚΟ· ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΝΕΟΦΥΤΟΥ· ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΦΟΥ·

INFO

19.03.2013 | 07:28
Τελευταία ενημέρωση: 19.03.2013 | 07:31

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε τη μέρα;

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

Ο μέσος άνθρωπος πρέπει να καταναλώνει από 3-8 ποτήρια ημερησίως 

Το νερό είναι σαφώς απαραίτητο για τον οργανισμό μας. Κυρίως από αυτό αποτελούμαστε, ενώ συνέχεια χάνουμε νερό μέσω της αναπνοής, της εφίδρωσης, της διούρησης και της κένωσης των εντέρων. Έτσι, πρέπει να αναπληρώνεται το νερό που χάνεται με την πρόσληψη τροφίμων και ροφημάτων που περιέχουν νερό. Πόσο όμως νερό χρειάζεται να πίνουμε τελικά καθημερινά;

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, ο άνθρωπος πρέπει να λαμβάνει 1ml νερού ανά θερμίδα τροφής που καταναλώνει και τα νεογνά 1,5 ml ανά θερμίδα τροφής. Π.χ. για κάποιον που καταναλώνει 2.000 θερμίδες την ημέρα, το νερό που χρειάζεται είναι 2.000 ml δηλαδή 2 λίτρα ή 8 ποτήρια. Λέγεται λοιπόν συχνά ότι ο άνθρωπος πρέπει να πίνει δύο λίτρα νερό την ημέρα.

Σε περιπτώσεις ατόμων με έντονη σωματική δραστηριότητα η ποσότητα του νερού μπορεί να φθάσει και τα 7 ποτήρια νερού ημερησίως. Αυτό μπορεί να αλλάξει ανάλογα με τη φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνει, την άσκηση, τη διατροφή, την λειτουργία των νεφρών του και από άλλους παράγοντες. Ακόμη αν κάποιος ζει σε ακραίες θερμοκρασίες (πολύ ζέστη ή κρύο) χρειάζεται περισσότερο νερό για τη διατήρηση της φυσιολογικής θερμοκρασίας του σώματος. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού αυξάνονται οι ανάγκες της γυναίκας σε υγρά. Ο πυρετός, η διάρροια, ο εμετός επίσης, αυξάνουν επίσης την απώλεια του νερού από το σώμα.

Η μεγάλη κατανάλωση νερού και υγρών βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, στις πέτρες στα νεφρά και στη χολή ενώ οι καρκινογενείς ουσίες αποβάλλονται πιο εύκολα. Όμως το πολύ νερό μπορεί να οδηγήσει σε υπονατριαιμία, κατάσταση που χαρακτηρίζεται από σοβαρή ελάττωση των επιπέδων νατρίου στον οργανισμό. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν ναυτία, πονοκέφαλο, μυαλγίες και γενικευμένη αδιαθεσία ενώ ακολουθούν λήθαργος, σύγχυση, αποπροσανατολισμός, ανησυχία, απάθεια, μέχρι και ψύχωση.

Τέλος μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ύπνου, λόγω συχνής διούρησης. Μία καλή συμβουλή είναι να ελέγχετε αν το χρώμα των ούρων σας είναι διαφανές ή υποκίτρινο. Αν διψάτε πολύ και τα ούρα σας είναι κίτρινα ή σκουροκίτρινα, αυξήστε την κατανάλωση νερού, αν είναι διάφανα όπως πρέπει τότε το νερό στον οργανισμό σας βρίσκεται σε σωστά επίπεδα.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΥΓΕΙΑ
 

   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 


Σχετικά άρθρα

  1. Φάκελος Υγεία: Συγκλονιστικές ιστορίες ιατρικής αμέλειας στην Κύπρο - Έδωσαν σε εμφραγματίες...ασπιρίνες! [vid]
  2. «Κάγκελο» οι καλεσμένοι στο ΡΙΚ: Φωνές και συνθήματα on air - «Τί είναι αυτό κα Μηλιώτη;»
  3. Τι κερδίζετε όταν πίνετε ζεστό νερό – Σε τι θερμοκρασία πρέπει να φτάνει
  4. Γιατί να μην φοράτε ΠΟΤΕ τις ίδιες κάλτσες για δεύτερη μέρα
  5. Κατεχόμενα: Αντίστροφη μέτρηση για την τουρκική πλατφόρμα υδάτων
  6. Τι συμβαίνει στο σώμα αν πίνετε νερό με άδειο στομάχι μόλις ξυπνάτε