What's hot? ΝΙΚΟΛΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ· ΑΠΟΕΛ· ΣΙΣΙ· ΜΑΝΔΡΑ·

INFO

30.04.2013 | 11:01
Τελευταία ενημέρωση: 30.04.2013 | 11:12

Δυσκοιλιότητα: Νικήστε την γρήγορα και εύκολα

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

Η δυσκοιλιότητα είναι ίσως η πιο συχνή διαταραχή του πεπτικού συστήματος. Πρόκειται ουσιαστικά για αλλαγή της συνηθισμένης λειτουργίας του εντέρου ενός ανθρώπου. 

Αντί να την αφήνετε να επηρεάζει αρνητικά την καθημερινότητά σας, καταπολεμήστε το αίσθημα πρηξίματος και φουσκώματος που σας προκαλεί η δυσκοιλιότητα και μπορεί να σας αποτρέπει από διάφορες δραστηριότητες.

Πώς θα την εντοπίσετε
Αν η συχνότητα των κενώσεων είναι πιο αραιή από 2-3 φορές την εβδομάδα και η αφόδευση συνοδεύεται από δυσκολία, πόνο στην κοιλιά, όπως επίσης και από αίσθημα πρηξίματος, τότε μάλλον η δυσκοιλιότητα είναι το πρόβλημα που σας ταλαιπωρεί.

Τι την προκαλεί
Διάφορες παθήσεις: Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου αποτελεί μια από τις πιο συχνές αιτίες του προβλήματος. Στο ίδιο αποτέλεσμα οδηγούν και κάποιες ορμονικές διαταραχές, όπως π.χ ο υποθυρεοειδισμός, αλλά και ο σακχαρώδης διαβήτης ή προβλήματα στην σπονδυλική στήλη.

Εγκυμοσύνη: Στην περίπτωση κυοφορίας υπάρχουν δύο περιπτώσεις που μπορεί να οδηγούν σε δυσκοιλιότητα. Στην πρώτη περίπτωση ενδέχεται το βάρος της μήτρας να πιέζει το έντερο δυσκολεύοντας την αφόδευση, ενώ στη δεύτερη ο λόγος εντοπίζεται στις ορμονικές μεταβολές που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της κύησης.

Φάρμακα: Τα παυσίπονα, τα μυοχαλαρωτικά, τα αντικαταθλιπτικά, τα αντιυπερτασικά, τα συμπληρώματα σιδήρου, τα αντισπασμωδικά, τα φάρμακα ασβεστίου, τα καρδιολογικά όπως και τα φάρμακα για τη νόσο Parkinson και την επιληψία ενοχοποιούνται για την εμφάνισή της.

Διατροφή και τρόπος ζωής: Αν τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες είναι λιγοστά στη διατροφή σας και τη θέση τους έχουν πάρει τα ζωικά λίπη (γαλακτοκομικά, αυγά, κρέας) και οι υδατάνθρακες (ζάχαρη, γλυκά κ.λπ), τότε πιθανότατα το έντερο να μην εργάζεται αποτελεσματικά. Το ίδιο συμβαίνει κι αν δεν καταναλώνετε πολλά υγρά, όπως επίσης κι αν δεν γυμνάζεστε.

Ψυχοσωματικές διαταραχές: Η κακή διάθεση, το άγχος, η κούραση, η απροθυμία για αφόδευση, είτε μεμονωμένα, είτε σε συνδυασμό επηρεάζουν την πέψη και την απορρόφηση νερού στο παχύ έντερο.

Αντιμετωπίστε την με:
Διατροφή. Φροντίστε καθημερινά να καταναλώνετε φρούτα και λαχανικά (από 3 μερίδες), καθώς και να αυξήσετε την πρόσληψη φυτικών ινών, η οποία πρέπει να φτάνει τα 20 με 30 γραμμάρια την ημέρα. Το ακτινίδιο, τα δαμάσκηνα, τα σύκα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα καρότα φέρνουν αποτέλεσμα. Επιβάλλεται να πίνετε 10 ποτήρια νερό καθημερινά.
Άσκηση. Εκτός του ότι θα σας βοηθήσει ν’ αποβάλλετε το άγχος, που αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα εμφάνισης του προβλήματος, η γυμναστική συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που έχει δημοσιευτεί στο International Journal of Sports Medicine, η ομάδα που στο πλαίσιο μελέτης ακολούθησε πρόγραμμα γυμναστικής ανέφερε μετά από 12 εβδομάδες σημαντικά μεγάλη μείωση της συμπτωματολογίας της δυσκοιλιότητας. Ιδιαίτερα βοηθητικό είναι το καθημερινό περπάτημα και γενικότερα η αύξηση της κίνησης, ενώ κάποιες στάσεις της γιόγκα τονώνουν το πεπτικό σύστημα.

«Εκπαίδευση» εντέρου. Αν ένα από τα αίτια της δυσκοιλιότητας είναι η συνήθειά να «κρατιέστε» προκειμένου να αποφύγετε τις δημόσιες τουαλέτες, διαταράσσοντας έτσι την ομαλή λειτουργία του εντέρου, τότε η λύση είναι η ακριβώς αντίθετη συμπεριφορά. Προσπαθήστε να έχετε άμεση ανταπόκριση στο αίσθημα για αφόδευση και να μην συγκρατείτε τον εαυτό σας. Πηγαίνετε τακτικές ώρες στην τουαλέτα.

Βότανα. Ο λιναρόσπορος, η βαλεριάνα και τα άνθη χαμομηλιού, όπως και η σέννα και η γλυκόριζα είναι τα βότανα που φημίζονται για την επιτυχή τους δράση στην αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά θα πρέπει να τα καταναλώσετε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με μέτρο, λαμβάνοντας υπόψη και άλλες ασθένειες που μπορεί να σας ταλαιπωρούν (π.χ. ο λιναρόσπορος έχει επιπτώσεις στα άτομα με διαταραχές του θυρεοειδούς αδένα). Συμβουλευτείτε το γιατρό σας για τις σωστές δόσεις και για πόσο χρονικό διάστημα θα πρέπει να τα καταναλώνετε.

Εναλλακτική ιατρική: Σύμφωνα με τις αρχές της ρεφλεξολογίας, οι κυκλικές πιέσεις στην καμάρα του ποδιού και στην περιοχή της φτέρνας από την εσωτερική πλευρά θα βοηθήσουν το πεπτικό σας σύστημα. Παράλληλα, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία των εντέρων με πιεσοθεραπεία ασκώντας κυκλικές πιέσεις δεξιά και αριστερά της σπονδυλικής σας στήλης, από τη μέση μέχρι τους γλουτούς. Οι ειδικοί της κάθε επιστήμης θα μπορέσουν να σας βοηθήσουν για καλύτερα αποτελέσματα, ενώ ο ομοιοπαθητικός θα σας χορηγήσει τα ανάλογα με την περίπτωση ομοιοπαθητικά σκευάσματα που θ’ αυξήσει την κινητικότητα του εντέρου.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μυρίζει το στόμα σας; Μάθετε πώς να καταπολεμήσετε τη δυσοσμία

Ζήσε 20 χρόνια περισσότερo με 5 απλούς τρόπους!

Η κατάθλιψη είναι κολλητική!



 

   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 


Σχετικά άρθρα

  1. Γιατί επιβάλλεται να κάνετε σεξ τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα
  2. Στήριξη Άντρου σε Παμπορίδη για ΓεΣΥ - Ο Γ.Γ. «καρφώνει» Νικόλα: «Λίγη περισσότερη ειλικρίνεια» [vid]
  3. Πέντε τροφές που τις τρώτε εντελώς λάθος και επηρεάζουν την υγεία σας
  4. «Η Αλίκη Βουγιουκλάκη για να χωράει στα ρούχα της ζούσε με ένα καρότο και…»
  5. Καρκίνος του στομάχου: Κίνδυνος από τα φάρμακα για την καούρα – Τι βρήκαν οι επιστήμονες
  6. Ο καρκίνος του παχέος εντέρου θα ανιχνεύεται σε 1 δευτερόλεπτο! [vid]