What's hot? GOOGLE· ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ· ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ· ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΣ·

INFO

24.05.2013 | 08:55
Τελευταία ενημέρωση: 24.05.2013 | 09:07

Βγάλτε τις ηλεκτρικές συσκευές από το υπνοδωμάτιο - Πως επηρεάζουν τον ύπνο

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

Οι ηλεκτρικές συσκευές, συμπεριλαμβανομένων αυτών που φωτίζουν όπως οι φορητοί υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα και οι ταμπλέτες, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ποιότητα του ύπνου, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες.

Το τεχνητό φως διαταράσσει το φυσικό ρυθμό του σώματος, επηρεάζει τις χημικές ουσίες στον εγκέφαλο και προκαλεί διέγερση, όπως η καφεΐνη, σύμφωνα με τον Ακαδημαϊκό Καθηγητή του Χάρβαρντ Charles Czeisler.

Η κλινική ύπνου Harvard Medical School αναζητά ήδη τρόπους εξουδετέρωσης των συνεπειών του τεχνητού φωτός, αφού η μείωση των ωρών ύπνου επηρεάζει τη δημόσια υγεία, αυξάνοντας τον κίνδυνο παχυσαρκίας, διαβήτη, καρδιακών παθήσεων, κατάθλιψης και εγκεφαλικών επεισοδίων σε ενήλικες προκαλώντας επίσης προβλήματα συγκέντρωσης στα παιδιά.

Όπως αναφέρει ο Charles Czeisler, "υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι δεν κοιμούνται επαρκώς στη σημερινή κοινωνία, από το πρωινό ξύπνημα για τη δουλειά και το σχολείο, μέχρι την υψηλή δόση καφεΐνης που λαμβάνουν από ποτά και φαγητά. Ωστόσο λίγοι συμπεριλαμβάνουν σε αυτούς και το τεχνητό φως το οποίο επηρεάζει τους καρδιακούς ρυθμούς πολύ πιο έντονα από οποιοδήποτε άλλο φάρμακο.

"Από το 1950 μέχρι το 2000, οι πηγές τεχνητού φωτός αυξήθηκαν κατά τέσσερις φορές στο Ηνωμένο Βασίλειο ενώ παράλληλα αυξήθηκε η έλλειψη ύπνου της έλλειψης ύπνου", αναφέρει ο καθηγητής Czeisler. Και αυτό επειδή το τεχνητό φως αναστέλλει την παραγωγή της μελατονίνης, της ορμόνης που βοηθά στον ύπνο ενώ ενεργοποιεί τους νευρώνες που μας κρατούν σε εγρήγορση.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 30% όλων των ενηλίκων εργαζομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες και το 44% των εργαζομένων τη νύχτα, αναφέρουν ότι κοιμούνται λιγότερο από έξι ώρες κάθε βράδυ. Αντίθετα πενήντα χρόνια πριν, λιγότερο από το 3% του ενήλικου πληθυσμού των ΗΠΑ κοιμόταν τόσο λίγο ενώ τα παιδιά κοιμούνται 1,2 ώρες λιγότερο από ό,τι πριν από έναν αιώνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νικήστε την αϋπνία με 10 απλές συμβουλές !

Η έλλειψη ύπνου ένοχη για το βραχυκύκλωμα γονιδίων



   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 


Σχετικά άρθρα

  1. «Άδεισαν» σπίτι στην Ορόκλινη: Κυνηγετικό, χρυσαφικά και ηλεκτρικές συσκευές η λεία των ληστών
  2. Κωνσταντίνα Ευριπίδου: Πικάντικη αποκάλυψη! «Σεξ, φαγητό ή ύπνος;»
  3. Γνωστή παρουσιάστρια σε «πικάντικη» αποκάλυψη - «Σεξ, φαγητό ή ύπνος;» [pic]
  4. Ακτινοβολία στο σπίτι: Κανόνες προστασίας για Wi-Fi, κινητά και ασύρματα
  5. Tο οπτικό τεστ του καθηγητή Wiseman που δείχνει αν σας λείπει ύπνος! [vid]
  6. Πιθανώς καρκινογόνο υλικό σε αυτοκίνητα, ποδήλατα και υπολογιστές!