What's hot? SAIPEM12000· ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ· ΑΟΖ· ENI·

INFO

29.11.2013 | 19:30
Τελευταία ενημέρωση: 29.11.2013 | 20:30

Η υψηλή χοληστερόλη τροφοδοτεί την ανάπτυξη του καρκίνου του μαστού

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

Ένα υποπροϊόν της χοληστερόλης στον οργανισμό μπορεί να τροφοδοτήσει την επιθετική εξάπλωση του καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Η μελέτη ενισχύει την πεποίθηση πως οι στατίνες, τα φάρμακα που μειώνουν την υψηλή «κακή» χοληστερόλη, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν προληπτικά και κατά του καρκίνου, αν και θεωρείται ακόμα πρόωρο να γίνει τέτοια ιατρική σύσταση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντόναλντ ΜακΝτόνελ, διευθυντή του Τμήματος Φαρμακολογίας και Βιολογίας Καρκίνου της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Ντιουκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", σύμφωνα με το BBC, έδειξαν ότι η ουσία 27HC (υδροξυχοληστερόλη), που προέρχεται από τη διάσπαση της χοληστερόλης στο σώμα, μιμείται τα οιστρογόνα και έτσι μπορεί να έχει σε μερικούς ιστούς το ίδιο καρκινογόνο αποτέλεσμα με τις ορμόνες.

Τα πειράματα σε ποντίκια έδειξαν πως η υψηλή σε λιπαρά διαρτροφή τους αύξανε το επίπεδο της 27HC στο αίμα τους και, στη συνέχεια, οδηγούσε σε καρκινικούς όγκους κατά 30% μεγαλύτερους σε σχέση με τα ποντίκια που διατρέφονταν κανονικά, χωρίς πολλά λιπαρά, και έτσι δεν είχαν υψηλή χοληστερόλη.

Όπως είπε ο ΜακΝτόνελ, «πολλές μελέτες έχουν δείξει μια σχέση ανάμεσα στην παχυσαρκία και στον καρκίνο του μαστού και ειδικότερα ότι η ανεβασμένη χοληστερόλη αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού, όμως ως τώρα δεν είχε εντοπισθεί κανένας σχετικός (βιολογικός) μηχανισμός. Αυτό που βρήκαμε, είναι ένα μόριο, που προκύπτει από τον μεταβολισμό της χοληστερόλης, το οποίο λέγεται 27HC, μιμείται την ορμόνη οιστρογόνο και μπορεί από μόνο του να οδηγήσει σε ανάπτυξη του καρκίνου του μαστού».

Η διαπίστωση αυτή βοηθά να εξηγηθεί γιατί η παχυσαρκία αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για τον καρκίνο (μαστού, εντέρου, μήτρας κ.α.) στις γυναίκες. Το αυξημένο λίπος λόγω παχυσαρκίας οδηγεί σε αυξημένη παραγωγή ορμονών όπως τα οιστρογόνα, που πυροδοτούν την ανάπτυξη όγκων. Τα οιστρογόνα τροφοδοτούν περίπου το 75% των διαφορετικών ειδών καρκίνων του μαστού. Η νέα αμερικανική έρευνα δείχνει πως η υψηλή χοληστερόλη (μέσω του υποπροϊόντος της 27HC) μπορεί να έχει τις ίδιες συνέπειες.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι πιθανότατα η μείωση του επιπέδου της χοληστερόλης (π.χ. μέσω στατινών) μπορεί να μειώσει τον κίδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού και μεταστάσεων, ιδίως στις παχύσαρκες γυναίκες. Σε παρόμοιες εκτιμήσεις για την πιθανή αξιοποίηση των στατινών κατά του καρκίνου έχουν καταλήξει και άλλες μελέτες στο παρελθόν. Εναλλακτικά, μια πιο υγιεινή διατροφή μπορεί επίσης να ρίξει το επίπεδο της χοληστερόλης.

Οι αμερικανοί επιστήμονες σχεδιάζουν πλέον κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους, καθώς και άλλες μελέτες σε πειραματόζωα για να ελέγξουν κατά πόσο η ουσία 27HC παίζει ρόλο και σε άλλες μορφές καρκίνου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΤΟ NEWSIT

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τα φάρμακα που ρίχνουν τη χοληστερίνη καταστρέφουν το συκώτι;

Οι τροφές που μειώνουν τη χοληστερίνη