What's hot? ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΡΙΚ· ΧΙΟΝΙΑ· ΛΟΥΪΣ ΚΑΡΛΟΣ· CYTA HELLAS·

INFO

13.01.2014 | 14:06
Τελευταία ενημέρωση: 13.01.2014 | 14:47

Αναβαθμίζεται η συνεργασία ανάμεσα σε Κύπρο – Ελλάδα - Μάλτα σε θέματα ναυτιλίας

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας της Ελλάδας και τον Υπουργό Μεταφορών της Μάλτας.


Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης δέχθηκε σήμερα, στο Προεδρικό Μέγαρο, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου της Ελλάδας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών της Μάλτας κ. Josephon Mizzi, τους οποίους συνόδευε ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Τάσος Μητσόπουλος.

Μετά τη συνάντηση, σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους ο κ. Μητσόπουλος είπε ότι «με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε τους Υπουργούς Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον Υπουργό Μεταφορών της Μάλτας κ. Mizzi.

Σε μια δεύτερη τριμερή συνάντηση που είχαμε σήμερα, συζητήσαμε θέματα ναυτιλίας. Έχουμε μέσα από την πρωινή μας συνάντηση συμφωνήσει ότι θα εντείνουμε τη συνεργασία μας, θα αναβαθμίσουμε το συντονισμό μας προκειμένου να προωθήσουμε τα κοινά μας συμφέροντα εντός και εκτός ΕΕ.

Η ναυτιλία είναι ένας πολύ ισχυρός κλάδος και για τις τρεις χώρες, είναι στοιχείο ανάπτυξης, δημιουργίας θέσεων εργασίας και για τις τρεις χώρες είναι ζωτικής σημασίας το πώς θα διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα των στόλων και νηολογίων μας, ιδιαίτερα τώρα που την Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ έχει αναλάβει η Ελλάδα που είναι μια παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και προσδοκούμε φυσικά στο να ασκήσει την επιρροή της προκειμένου τα κοινά μας συμφέροντα, οι κοινές μας επιδιώξεις να προβληθούν καλύτερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στόχος μας είναι αυτή τη συνεργασία να τη διευρύνουμε και με τη συμμετοχή άλλων χωρών που επίσης διαθέτουν ισχυρό στόλο και ισχυρά νηολόγια. Η επόμενη συνάντηση μας θα πραγματοποιηθεί στη Μάλτα.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξέφρασε ενδιαφέρον και ετοιμότητα να στηρίξει τα θέματα αυτά και στη συνάντηση που θα έχει με τον Πρωθυπουργό Κάμερον στη Βρετανία».

Ερωτηθείς για τη συνεργασία των τριών χωρών, ο κ.Μητσόπουλος είπε πως «είναι άτυπη. Δεν έχουμε στο παρόν στάδιο συζητήσει το ενδεχόμενο να προσλάβει άλλο χαρακτήρα, αλλά είναι πολύ σημαντικό χώρες που έχουν κοινά συμφέροντα και κοινές επιδιώξεις να συντονίζονται προκειμένου ακριβώς να ακούγεται η φωνή τους ισχυρή μέσα στο χώρο της ΕΕ και στα διεθνή φόρα».

Από την πλευρά του ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι «η Ελλάδα, ως προεδρεύουσα του Συμβουλίου της ΕΕ, έχει θέσει ανάμεσα στις προτεραιότητες της τη θαλάσσια πολιτική της Ενωσης. Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να διατηρηθεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, να μη υιοθετούνται κανονισμοί που δημιουργούν περιφερειακές πολιτικές και να αντιληφθούν οι Βρυξέλλες, να αντιληφθεί η ευρωπαϊκή γραφειοκρατία ποιο είναι το σημαντικό πλεονέκτημα που έχει η Ευρώπη διατηρώντας ένα πολύ μεγάλο στόλο υπό τη σημαία της με τη διαχείριση των πλοίων.

Θεωρούμε ότι αυτή η προτεραιότητα της Ελληνικής Προεδρίας δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί αν δεν έχουμε τη συνδρομή των άλλων κρατών μελών που έχουνε επίσης ισχυρούς στόλους και νηολόγια, όπως είναι η Κύπρος και η Μάλτα. Και στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας θέλουμε να ενδυναμώσουμε τη φωνή όλων των ναυτιλιακών κρατών και να καταστήσουμε σαφές σε όλη την Ευρώπη ότι σήμερα, ενώ στον ευρύτερο θαλάσσιο χώρο απασχολούνται περίπου 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι στην ΕΕ, θα μπορούσε άνετα αυτός ο αριθμός να αυξηθεί στα 7 εκ. μέχρι το 2020 υιοθετώντας τις κατάλληλες πολιτικές.

Αυτό θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε στο Aτυπο Συμβούλιο Υπουργών, όπου θα κάνουμε το mid-term review της θαλάσσιας πολιτικής της Ενωσης, το Μάη στην Αθήνα».

Κληθείς να σχολιάσει την προσπάθεια εκ μέρους των Βρυξελλών για φορολόγηση της ναυτιλίας, ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι «αυτό είναι ένα από τα βασικά θέματα και θέλουμε να μεταφέρουμε στις Βρυξέλλες ότι αν βάλουμε μεγάλους και μη ανταγωνιστικούς φόρους στη ναυτιλία, δεν θα χάσει κάποιο κράτος, αλλά θα χάσει συνολικά η Ενωση αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σήμερα το κέντρο των φορτίων της παγκόσμιας ναυτιλίας είναι η Ανατολή. Και παραδοσιακά η ναυτιλία ακολουθούσε τα φορτία της. Εμείς δεν θέλουμε να χάσουμε από την Ενωση, από την Ευρώπη συνολικά, την έδρα αυτών των ναυτιλιακών εταιρειών που προσθέτουν πλούτο, κύρος και δύναμη στην ΕΕ».

Ερωτηθείς ποιες είναι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες στις οποίες αναφέρθηκε ενωρίτερα, ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι «είναι η λογική των Βρυξελλών που θέλει να υπερ-ρυθμίσει τα πάντα και αντιμετωπίζει τη ναυτιλία ως ένα κομμάτι του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, ενώ η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι ανταγωνιστική με τις υπόλοιπες ναυτιλίες του υπόλοιπου κόσμου. Και αυτή είναι μια διαφορά φιλοσοφίας που πρέπει να αντιληφθούν στις Βρυξέλλες».

Στη συνέχεια, ο κ. Mizzi ευχαρίστησε για την πρόσκληση της Κυπριακής Κυβέρνησης και εξέφρασε ικανοποίηση για το γεγονός ότι η Ελληνική Προεδρία δίνει έμφαση στις προτεραιότητες της, στα θέματα ναυτιλίας.

Πρόσθεσε ότι οι τρεις χώρες επιδιώκουν από κοινού την προστασία της ανταγωνιστικότητας στη ναυτιλία και άλλων θεμάτων του ναυτιλιακού τομέα και σημείωσε ότι με τους άλλους δύο Υπουργούς συζήτησε θέματα «περαιτέρω συνεργασίας. Σκοπεύουμε να κάνουμε μια τρίτη συνάντηση που θα επεκτείνει τη συνεργασία μας τόσο σε πολιτικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο», κατέληξε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:



   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 


Σχετικά άρθρα

  1. Προεδρικές Εκλογές - Αναστασιάδης: «Δεν με διακατέχει η αλαζονεία του φαβορί»
  2. Πρόεδρος Αναστασιάδης: Ολοκληρωμένο και επιμελώς σχεδιασμένο το όραμα μας για την υγεία
  3. Ψάχνουν στην Ελλάδα την καταζητούμενη στην Κύπρο Ρωσίδα πληροφοριοδότρια της δολοφονημένης Μαλτέζας δημοσιογράφου
  4. Επ. Περιβάλλοντος: Η Κύπρος έχει ακόμα αρκετά στοιχήματα να κερδίσει
  5. Βαρύτατη παρασπονδία από «Freedom House»: «Ασφαλής και ελεύθερη χώρα η ΤΔΒΚ»
  6. Λάρνακα: Η βόλτα 24χρονου μέχρι το γραφείο courrier δεν ήταν τόσο αθώα - «Βραχιόλια» για τον φάκελο 30χρονου