What's hot? ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ALPHA· ΧΙΟΝΙΑ· ΕΥΔΟΚΙΑ ΛΟΪΖΟΥ· ΙΟΡΔΑΝΙΑ·

INFO

27.01.2014 | 09:08
Τελευταία ενημέρωση: 27.01.2014 | 11:37

Ανάβουν τα αίματα στη Βουλή κατά Κενεβέζου – Έγγραφα-φωτιά για εμπορική αξιοποίηση των σχολικών βιβλίων

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

- Αυτεπάγγελτη εξέταση για την ψηφιακή βιβλιοθήκη «Αριστοτέλης»
- Ο Υπουργός εγκαλείται για παραχώρηση του εκπαιδευτικού υλικού σε εταιρεία χωρίς την προκήρυξη διαγωνισμού
- Tablet και ψηφιακή κάρτα δίνουν πρόσβαση σε δεκάδες εκπαιδευτικά βιβλία… με ποιο κόστος (;)
- Επιστολή αντίδρασης από ΟΕΛΜΕΚ
- Τα 6 ερωτήματα της Ειρήνης Χαραλαμπίδου προς το Υπουργείο

Έγγραφα και στοιχεία που καίνε έχουν διαβιβαστεί σε βουλευτές αναφορικά με ενέργειες και αποφάσεις που λήφθηκαν για την περιβόητη ψηφιακή βιβλιοθήκη «Αριστοτέλης» και την εμπορική συμφωνία που έχει συναφθεί για αξιοποίηση των σχολικών βιβλίων από ιδιωτική εταιρεία.

Το θέμα θα τεθεί ενώπιον της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ελέγχου στην αυριανή της συνεδρία για αυτεπάγγελτη εξέταση κατόπιν πρόταση της βουλευτού ΑΚΕΛ Ειρήνης Χαραλαμπίδου. Ο Υπουργός Παιδείας κ. Κενεβέζος εγκαλείται σύμφωνα με τις κατηγορίες ότι παραχώρησε σε εταιρεία που συνδέεται με ΜΜΕ (εφημερίδα «Καθημερινή») το εκπαιδευτικό υλικό χωρίς την προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού. Στόχος της κίνησής αυτής είναι η ψηφιοποίηση του υλικού αλλά και η εμπορική του αξιοποίηση από την εταιρεία σε συνεργασία με τη CYTA.

Η εμπορική αξιοποίηση έγκειται στο γεγονός ότι μαθητές και καθηγητές αγοράζοντας ένα tablet και μια ψηφιακή κάρτα από τα Cytashop θα έχουν στη διάθεση τους ψηφιακά δεκάδες εκπαιδευτικά βιβλία της Δημοτικής, Μέσης και Ανώτερης Εκπαίδευσης.

Στα έγγραφα που βρίσκονται στα χέρια βουλευτών διαπιστώνεται η διαφωνία που υπήρξε μεταξύ κ. Κενεβέζου και τεχνοκρατών για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας. Πληροφορίες κάνουν λόγο ότι τα σχετικά έγγραφα περιέχουν και προειδοποιήσεις για αντικατάσταση των διαφωνούντων.

Στην αυριανή συνεδρία θα παραστεί και η Γενική Ελέγκτρια κ. Γιωρκάτζη, η οποία διενεργεί θεσμικά την δική της έρευνα επί του ζητήματος. Η τέως γενική διευθύντρια Ολυμπία Στυλιανού ενημέρωσε πως δεν θα παρευρεθεί, ενώ να σημειωθεί πως η ξαφνική μετάθεση της ανώτερης λειτουργού αποδίδεται από κύκλους και στη διαφωνία της για το συγκεκριμένο θέμα.

Αντιδράσεις ΟΕΛΜΕΚ για εμπορική αξιοποίηση «Αριστοτέλη»

Να υπενθυμίσουμε ότι διευκρινίσεις για την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη «Αριστοτέλης» από το Υπουργείο Παιδείας είχε ζητήσει κατά το πρόσφατο παρελθόν και η ΟΕΛΜΕΚ, η οποία σε επιστολή της αναφερόταν και σε υποχρέωση του Υπουργείου έναντι των μαθητών και των γονιών τους.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή της η ΟΕΛΜΕΚ ζητούσε να διευκρινιστεί εάν υπάρχει απόφαση του Υπουργείου για καθολική υιοθέτηση της υπηρεσίας «Αριστοτέλης» στη δημόσια εκπαίδευση, επισημαίνοντας ότι εάν η πρόθεση είναι αυτή, «τότε το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να αναλάβει και το κόστος της εφαρμογής του και όχι αυτό να αναμένεται από όσους γονείς έχουν τη δυνατότητα».

Αναφορικά με την εταιρεία, στην οποία δόθηκε η έγκριση για την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη «Αριστοτέλης», η ΟΕΛΜΕΚ σημείωνε ότι η εταιρεία επισκέπτεται τα σχολεία και αφήνει δελτία παραγγελίας κάρτας ψηφιακών βιβλίων. «Για αποφυγή παρεξηγήσεων θα πρέπει να διευκρινιστεί προς τις διευθύνσεις των σχολείων πώς θα πρέπει να χειριστούν το όλο θέμα. Θεωρούμε ότι το προϊόν αυτό δεν μπορεί να προωθείται εμπορικά μέσα στα σχολεία», αναφέρει η Οργάνωση των Καθηγητών, ενώ την ίδια ώρα επισημαίνει πως θεωρεί το συγκεκριμένο προϊόν ως ένα εργαλείο εκσυγχρονισμού των μεθόδων εκπαίδευσης, ωστόσο βασική αρχή είναι η ευκαιρία αυτή να δοθεί σε όλους τους μαθητές ανεξαίρετα για να αποφευχθούν οι όποιες διακρίσεις και στιγματισμοί παιδιών.

Τα 6 ερωτήματα της Ειρήνης Χαραλαμπίδου

Ανάλογα ερωτήματα είχε θέσει και η βουλευτής του ΑΚΕΛ Ειρήνη Χαραλαμπίδου. Η κ. Χαραλαμπίδου ζητούσε διευκρινίσεις στα πιο κάτω:

1. Για τη χρήση του συγκεκριμένου προϊόντος απαιτείται ειδικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός (tabletς) για το κάθε μαθητή. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ) να υιοθετήσει καθολικά την υπηρεσία «Αριστοτέλης» στη δημόσια εκπαίδευση (Δημοτική και Μέση);

2. Εάν αυτή είναι η πρόθεση, θα αναλάβει το ΥΠΠ το κόστος της εφαρμογής της ή θα ζητηθεί από τους γονείς να επιβαρυνθούν με την αγορά των ηλεκτρονικών συσκευών (tablets);

3. Τι θα συμβεί, στις πλείστες περιπτώσεις, όπου λόγω της οικονομικής κρίσης οι γονείς δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν; Το ΥΠΠ, αντιλαμβάνομαι έχει ήδη διαφοροποιήσει τη χορηγία για την αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή στους μαθητές της Β’ τάξης του Γυμνασίου η οποία περιορίστηκε σε λήπτες δημοσίου βοηθήματος.

4. Παρά το γεγονός, ότι πρόκειται για εργαλείο εκσυγχρονισμού, η διάθεσή του μόνο σε οικονομικά εύπορους μαθητές, που αποτελούν την μεγάλη μειονότητα σήμερα στα σχολεία μας, δεν θα προκαλέσει διακρίσεις και μαθητές δύο ταχυτήτων;

5. Το προϊόν αυτό, με έγκριση του ΥΠΠ, μπορεί να προωθείται από τις ιδιωτικές εταιρείες, που το δημιούργησαν, στα δημόσια σχολεία. Ποιά μορφή θα λάβει αυτή η προώθηση σε σχέση με τους μαθητές αφού δεν συνηθίζεται ένα εμπορικό προϊόν να διαφημίζεται σε μαθητές εντός των σχολείων;

6. Στην επιστολή του Υπουργού Παιδείας καταγράφεται, ότι τα πνευματικά δικαιώματα παραμένουν στην ιδιοκτησία του ΥΠΠ με αποδοχή από την εταιρεία. Παρακαλούμε, όπως διευκρινίσετε τι ακριβώς εννοείτε με αυτό. Ζητούνται επίσης επιπλέον διευκρινίσεις ως προς τα πιο κάτω:

Α. Για τη ψηφιοποίηση της διδακτικής ύλης του ΥΠΠ (Δημοτική και Μέση Εκπαίδευση), προκηρύχτηκαν προσφορές ανάμεσα σε διάφορες εταιρείες και επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες;

Β. Εάν αυτό δεν έγινε, να μας εξηγήσετε παρακαλώ, γιατί επιλέγηκαν οι συγκεκριμένες εταιρείες από το Υπουργείο Παιδείας και κάτω από ποιές προϋποθέσεις και κριτήρια έγινε αυτή η επιλογή.

Γ. Το πρόγραμμα ανήκει στο ΥΠΠ και διεκπεραιώνεται από τις δύο εταιρείες ή είναι ιδιοκτησία των δύο εταιρειών; Στη δεύτερη περίπτωση, εάν δηλαδή είναι ιδιοκτησία των δύο εταιρειών, τι συμβαίνει με τα πνευματικά δικαιώματα της διδακτικής ύλης και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης, Δημοτικής και Μέσης, που ανήκει στο ΥΠΠ; Τι χρηματικά ποσά έχουν καταβληθεί στο Υπουργείο Παιδείας για εμπορική χρήση αυτών των δικαιωμάτων;

Δ. Ποιό το συνολικό κόστος του προγράμματος για τις δυο εταιρίες και πώς έχει υπολογισθεί ο καταμερισμός των κερδών μεταξύ Υπουργείου Παιδείας και Ιδιωτικών Εταιριών αφού πρόκειται για εμπορικό προϊόν που δεν θα υπήρχε αν το Υπουργείο δεν παραχωρούσε την διδακτική ύλη για ψηφιοποίηση.

Ε. Πόσα θα στοίχιζε στο Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει εξ ολοκλήρου το συγκεκριμένο έργο και να το παραχωρήσει δωρεάν στα παιδιά;

Στ. Τι συμβαίνει με πνευματικά δικαιώματα τρίτων οι οποίοι έχουν παραχωρήσει υλικό (κείμενα και φωτογραφίες) στο Υπουργείο Παιδείας για την έκδοση των βιβλίων, δικαιώματα που παραχώρησαν δωρεάν προς όφελος των παιδιών. Το υλικό αυτό τώρα θα τύχει εμπορικής εκμετάλλευσης από τις ιδιωτικές εταιρίες.

Ζ. Να κατατεθούν οι όροι του συμβολαίου της συνεργασίας του ΥΠΠ με τις συγκεκριμένες εταιρείες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Κυριάκος Κενεβέζος: Προτεραιότητα μας η επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Νέες πρωτοβουλίες Υπ. Παιδείας για επίλυση προβλημάτων των ΙΣΤΕ

Υπ. Εργασίας: Η κυβέρνηση στηρίζει την τριτοβάθμια εκπαίδευση 

Πρόταση Αναστασιάδη κόβει τον «γόρδιο δεσμό» διορισμού εκπαιδευτικών στο Δημόσιο – Ποιοι εργαζόμενοι θα υπαχθούν σε καθεστώς αορίστου χρόνου

   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 


Σχετικά άρθρα

  1. Κατόπιν εορτής κινητοποίηση και... τροχοκάθισμα για την ΑμεΑ μαθήτρια - Τι καταγγέλλει η Παγκύπρια Οργάνωση Τυφλών
  2. «Συγκαλυμμένες αλλά απροκάλυπτες απειλές προς εργαζομένους στα ΚΙΕ από Υπουργείο Παιδείας»
  3. Παραιτείται από Υφυπουργός Παιδείας μετά τα αχαρακτήριστα σχόλια για τις ομάδες Ολυμπιακού και Άρη
  4. Κοιτάμε οθόνες για πάνω από 10 ώρες/ημέρα – Προσοχή στην ψηφιακή κόπωση ματιών!
  5. «Μαύρα» Χριστούγεννα για την οικογένεια Δημητρίου - Η μοιραία πτώση του 52χρονου πατέρα
  6. «Μαύρα» Χριστούγεννα για την οικογένεια του 52χρονου Δημ. Δημητρίου - Υπέκυψε στα τραύματά του μετά από εργατικό ατύχημα