What's hot? ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΡΙΚ· ΧΙΟΝΙΑ· ΛΟΥΪΣ ΚΑΡΛΟΣ· CYTA HELLAS·

INFO

04.02.2014 | 18:22
Τελευταία ενημέρωση: 04.02.2014 | 19:34

H Κομισιόν στα άδυτα των Κυπριακών Αερογραμμών - Έρευνα για τις κρατικές ενισχύσεις

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας

- Η Κομισιόν ανακοίνωσε το απόγευμα ότι ξεκίνησε εις βάθος έρευνα στις Κ.Α.
- Προς εξακρίβωση αν η κρατική ενίσχυση του αερομεταφορέα συμβαδίζει με τους κανόνες της Ε.Ε.
- Στα 102 εκατ. ευρώ ανέρχεται το ποσό στήριξης
- Αμφιβολίες της Κομισιόν και για το κατά πόσον το σχέδιο εξασφαλίζει την βιωσιμότητα των Κ.Α.

Η Επιτροπή έχει αμφιβολίες για το κατά πόσον το σχέδιο αναδιάρθρωσης είναι κατάλληλο για να εξασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της Cyprus Airways και να μπορέσει η αεροπορική εταιρεία να αντεπεξέλθει στις πιθανές προκλήσεις της αγοράς των αεροπορικών μεταφορών τα επόμενα χρόνια. Είναι επίσης αμφίβολο κατά πόσον η προτεινόμενη μείωση μεταφορικής ικανότητας μέσω ακύρωσης δρομολογίων αρκεί για την αντιστάθμιση των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού λόγω της κρατικής στήριξης. Επίσης, η Επιτροπή διατυπώνει την ανησυχία της ότι η ίδια συμμετοχή της εταιρείας στο κόστος αναδιάρθρωσης μπορεί να είναι ανεπαρκής.

Επιπλέον, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, η ενίσχυση αναδιάρθρωσης μπορεί να χορηγείται μόνο μία φορά σε διάστημα 10 ετών, ώστε οι μη αποδοτικές εταιρείες να μην διατηρούνται τεχνητά στη ζωή με επαναλαμβανόμενες ενισχύσεις (αρχή της «εφάπαξ ενίσχυσης»). Η Επιτροπή ενέκρινε ήδη το 2007 ενίσχυση αναδιάρθρωσης για την Cyprus Airways. Έκτοτε, η αεροπορική εταιρεία επωφελήθηκε από πρόσθετες κρατικές παρεμβάσεις, όπως η εισφορά κεφαλαίου το 2012 και το δάνειο διάσωσης ύψους 34,5 εκατ. ευρώ το 2013. Το Μάρτιο του 2013, η Επιτροπή κίνησε εις βάθος έρευνα για τα μέτρα αυτά και σχεδιαζόμενη κρατική αποζημίωση του πλεονάζοντος προσωπικού της εταιρείας. Όπως τονίζει, εξαίρεση στην αρχή της «εφάπαξ ενίσχυσης» μπορεί να χορηγηθεί σε εξαιρετικές και απρόβλεπτες περιστάσεις. Όμως, στο στάδιο αυτό, οι κυπριακές αρχές δεν έχουν παράσχει επαρκείς εξηγήσεις για τον σκοπό αυτό.

Η Επιτροπή θα εξετάσει, ιδίως, κατά πόσον το σχέδιο αναδιάρθρωσης είναι κατάλληλο για να γίνει η Cyprus Airways βιώσιμη χωρίς συνέχιση της κρατικής στήριξης και για να αντισταθμιστούν οι στρεβλώσεις του ανταγωνισμού λόγω της κρατικής ενίσχυσης.

Η κίνηση εις βάθος έρευνας δίνει την ευκαιρία στα ενδιαφερόμενα τρίτα μέρη να υποβάλουν παρατηρήσεις σχετικά με τα υπό εξέταση μέτρα, χωρίς όμως να προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας.

Το Δεκέμβριο του 2013, η Κύπρος κοινοποίησε στην Επιτροπή πακέτο βοήθειας ύψους 102,9 εκατ. ευρώ για την αναδιάρθρωση του εθνικού της αερομεταφορέα, της Cyprus Airways, που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες εδώ και αρκετά χρόνια. Το σχέδιο αναδιάρθρωσης καλύπτει την περίοδο 2012-2017. Περιλαμβάνει εισφορά κεφαλαίου ύψους 31,3 εκατ. ευρώ που χορηγήθηκε το 2012, μετατροπή χρεών της εταιρείας σε ίδια κεφάλαια ύψους 63 εκατ. ευρώ και ποσό 8,6 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του ελλείμματος του Ταμείου Προνοίας της εταιρείας, ενός συστήματος παροχών για το προσωπικό που εργάζεται στην Κύπρο (εκτός των πιλότων), το οποίο χρηματοδοτείται από συνεισφορές των εργαζομένων και της Cyprus Airways.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 
Η Τρόικα «χώνει την μύτη της» και στις Κυπριακές Αερογραμμές

Τα βρήκαν για το Ταμείο Προνοίας στις Κυπριακές Αερογραμμές

Επιβεβαίωση ναυαγίου συμφωνίας Κυπριακών Αερογραμμών - Qatar Airways

   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 


Σχετικά άρθρα

  1. Αναστάτωση στις ελεύθερες περιοχές της Λευκωσίας με πτήση της Turkish Airlines
  2. Εισροή εκατομμυρίων από Ε.Ε. για Φ.Α. προς ηλεκτροδότηση και EastMed
  3. Εμπορικό έλλειμμα 4,6 δισ. ευρώ στις κυπριακές εξαγωγές
  4. Κυπριακές Αερογραμμές: Στο δικαστήριο μετά το «λουκέτο»
  5. Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης στη Σύνοδο Κορυφής των επτά νότιων μελών ΕΕ
  6. Ερντογάν στο Παρίσι: Έξαλλος με Μακρόν και «σκοτωμός» με δημοσιογράφο