What's hot? ΚΥΠΡΙΑΚΟ· ΓΕΝΙΚΟΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ· ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΦΥΛΑΚΕΣ· VOICE·

INFO

Ουδέν λάθος στο εξεταστικό δοκίμιο της Φυσικής των Παγκύπριων Εξετάσεων – Το λάθος που υπέδειξε το IMS

Μέγεθος κειμένου
Τελευταία ενημέρωση: 26.05.2015 | 19:49
Πρώτη δημοσίευση: 26.05.2015 | 16:51

Δεν υπάρχει λάθος στο εξεταστικό δοκίμιο της Φυσικής για τις Παγκύπριες Εξετάσεις, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Επιθεωρητής Φυσικής Μέσης Εκπαίδευσης Ανδρέας Παπαστυλιανού.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, 1.812 υποψήφιοι παρακάθισαν την περασμένη Παρασκευή στο μάθημα της Φυσικής.

Κληθείς να σχολιάσει ανακοίνωση του Ινστιτούτου ΙΜS στη Λεμεσό, σύμφωνα με την οποία καθηγητές του Ινστιτούτου υπέδειξαν λάθος στη διατύπωση και στις λύσεις που δόθηκαν από τους θεματοθέτες στην άσκηση 13 του εξεταστικού δοκιμίου της Φυσικής για τις Παγκύπριες Εξετάσεις, ο κ. Παπαστυλιανού είπε ότι όταν του είχε τηλεφωνήσει κάποιος από το φροντιστήριο του εξήγησε τι σημαίνει η ερώτηση.

«Τον προσκάλεσα να έρθει στο εργαστήρι της Φυσικής να του δείξω ότι δεν είναι λάθος, διότι η φυσική δεν είναι αόριστα πράγματα, είναι συγκεκριμένα πράγματα και πειράματα. Ο άνθρωπος αντί να έρθει να του δείξω, προτίμησε να πάει στα ΜΜΕ. Χρειάζεται λίγη σοβαρότητα, διότι τα παιδιά μας βρίσκονται κάτω από πίεση τώρα και φανταστείτε να βγούμε να πούμε ότι υπάρχει λάθος, ενώ δεν υπάρχει λάθος πράγμα το οποίο μπορώ να αποδείξω», πρόσθεσε.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Παπαστυλιανού είπε ότι το διόρθωμα του εξεταστικού δοκιμίου έχει ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μιάμιση εβδομάδα περίπου.

Ανέφερε, επίσης, ότι από το διόρθωμα του δοκιμίου διαφάνηκε ότι οι μαθητές γράφουν σωστά.

Ανακοίνωση Ινστιτούτου ΙΜS

Στο μεταξύ, σε ανακοίνωση του, το Ινστιτούτο IMS αναφέρει ότι καθηγητές του ΙΜS, υπέδειξαν λάθος στη διατύπωση και στις λύσεις που δόθηκαν από τους θεματοθέτες στην άσκηση 13 του εξεταστικού δοκιμίου της Φυσικής για τις Παγκύπριες Εξετάσεις.

«Συγκεκριμένα στο σχήμα που δόθηκε, παρουσιαζόταν στιγμιότυπο στάσιμου κύματος σε ελατήριο και δινόταν ως κοιλία σημείο που οι σπείρες παρουσιάζονταν πιο αραιές, ενώ θα έπρεπε αυτό να δίνεται ως δεσμός. Σύμφωνα με τους καθηγητές του ΙΜS, αυτό οδηγούσε τους μαθητές σε λανθασμένο υπολογισμό του μήκους κύματος και κατά συνέπεια και της ταχύτητας. Η λανθασμένη τιμή του μήκους κύματος (10 cm αντί της ορθής 5 cm) δίνεται και στις λύσεις που αναρτήθηκαν στον δικτυακό τόπο της υπηρεσίας εξετάσεων, με αποτέλεσμα την απώλεια μονάδων από τους μαθητές που το έλυσαν σωστά», προσθέτει.

Αναφέρει, επίσης, ότι οι καθηγητές του IMS αναμένουν από τους θεματοθέτες να λάβουν δημόσια θέση.

«Στην περίπτωση που αναγνωρίσουν το λάθος τονίζουν, που ας σημειωθεί είναι ανθρώπινο να παρεισφρήσει σε εξετάσεις που τηρούν αυστηρούς κανόνες για την διασφάλιση του αδιάβλητου τους, πρέπει να δοθούν άμεσα οδηγίες στους διορθωτές, ώστε να δίνουν τις μονάδες του ερωτήματος (γ) και στους μαθητές που κατέληξαν στη σωστή απάντηση. Σε διαφορετική περίπτωση, το IMS θεωρεί, ότι οι θεματοθέτες έχουν υποχρέωση να τεκμηριώσουν τη θέση τους για την ορθότητα της άσκησης όπως δόθηκε», καταλήγει το Ινστιτούτο, στην ανακοίνωση του.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚA ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΙΜS


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σαρωτικές αλλαγές στο νέο πλαίσιο πρόσβασης των μαθητών στα πανεπιστήμια

Παιδεία: Με γοργούς ρυθμούς οι διαδικασίες για την εφαρμογή του Νέου Ωρολογίου Προγράμματος

Υπουργείο Παιδείας: Η ΟΕΛΜΕΚ αδυνατεί να αρθεί στο ύψος των απαιτήσεων μαθητών και κοινωνίας

Καταθέτει τις προτάσεις της η ΠΟΕΔ στο υπουργείο ως προς το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

   Διαδώστε αυτό το άρθρο