What's hot? ΑΟΖ· MARIE ELENI· ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ· ΑΤΤΙΛΑΣ·

INFO

Καταπέλτης ο Γεν. Ελεγκτής για χειρισμούς ΥΠΟΙΚ και στην απόσπαση Σάβιας στην ΕΤΕπ

Μέγεθος κειμένου
Τελευταία ενημέρωση: 19.05.2017 | 22:24
Πρώτη δημοσίευση: 19.05.2017 | 11:39

- Δεν έχει τέλος πλέον η αέναη αντιπαράθεση μεταξύ του Γεν. Ελεγκτή και του ΥΠΟΙΚ για τη Σάβια Ορφανίδου
- Δύο οι καταγγελίες περί "βολέματος" Σάβιας Ορφανίδου
- Ελέγχεται η συγκεκριμένη δημόσια υπάλληλος κατέχει κομματικό αξίωμα χωρίς άδεια από την ΕΔΥ
- Στο μικροσκόπιο έχει τεθεί όμως και η απόσπαση της εν λόγω υπαλλήλου στην ΕΤΕπ στο Λουξεμβούργο
- Το ΥΠΟΙΚ ενήργησε με κριτήριο...όχι το δημόσιο συμφέρον, αλλά την επιθυμία της λειτουργού να αποσπαστεί στην ΕΤΕπ

Σήμερα, ημέρα Παρασκευή 19 Μαΐου δημοσιεύθηκε η καταληκτική έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας αναφορικά με την υπόθεση απόσπασης της υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών, Σάβιας Ορφανίδου στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

«Το Υπουργείο Οικονομικών ενήργησε έχοντας ως κριτήριο των ενεργειών του, όχι πως θα εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον, αλλά πως θα ικανοποιηθεί η επιθυμία της λειτουργού να αποσπαστεί στην ΕΤΕπ, με όρους μάλιστα στους οποίους η ίδια είχε λόγο και τους οποίους κακώς αφέθηκε να διαπραγματευτεί με την ΕΤΕπ», αναφέρεται πολύ χαρακτηριστικά στην εν λόγω έκθεση.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται στην εν λόγω έκθεση του Γενικού Ελεγκτή «Η ευνοϊκή μεταχείριση μιας υπαλλήλου, στενής συνεργάτιδας του Υπουργού στο Υπουργείο του, πολιτικά στενά συνδεδεμένης με αυτόν, και συμμετέχουσας (κατά παράνομο μάλιστα τρόπο, όπως διαφάνηκε, αλλά με την ανοχή του ίδιου του Υπουργού) στο πολιτικό γραφείο του ίδιου πολιτικού κόμματος, εύλογα πιστεύουμε κλονίζει την εμπιστοσύνη των πολιτών προς το κράτος και τους θεσμούς του, και ως εκ τούτου ήταν απαράδεκτη και... εφόσον ο Υπουργός επιβεβαιώνει στην επιστολή του της 16ης Μαΐου 2017 ότι όλα έγιναν γιατί η ίδια η υπάλληλος εκδήλωσε το ενδιαφέρον της προς την ΕΤΕπ , σε μία θέση για την οποία όμως διαχρονικά το Υπουργείο επιθυμούσε να αποσπάσει κάποιο Κύπριο δημόσιο υπάλληλο, η Υπηρεσία θεωρεί τον όλο χειρισμό εκ μέρους του Υπουργείου ως παντελώς απαράδεκτο, ως συγκρουόμενο με την θεμελιώδη υποχρέωση του να τηρεί τις αρχές ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας.»

Σαν να μην έφτανε αυτό, στην Έκθεση επίσης γίνεται λόγος και για αθέτηση της διαδικασίας που έχει να κάνει με τα παρεχόμενα επιδόματα του εξωτερικού, ενώ παράλληλα αξιολογείται ως «παραπλανητική αναφορά» αυτή του Υπουργού ότι δήθεν δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί ανοικτή διαδικασία επιλογής, την ώρα που σύμφωνα με την άποψη της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, θα έπρεπε, το Υπουργείο Οικονομικών να ακολουθήσει ανοικτή διαδικασία επιλογής.

«Θεωρούμε δε προφανές ότι, αν γνωστοποιούνταν οι τόσο ευνοϊκοί όροι απόσπασης που εξηγούνται πιο κάτω, θα υπήρχε ενδιαφέρον και από άλλους, ίσως πιο κατάλληλους ή/και πιο προσοντούχους λειτουργούς του Υπουργείου Οικονομικών, ή/και άλλων Υπουργείων. Εναλλακτικά, θα μπορούσε το Υπουργείο Οικονομικών, αφού πρώτα συμφωνούσε με την ΕΤΕπ τους όρους απόσπασης, να ενημέρωνε όλους του δημόσιους υπαλλήλους για το θέμα αυτό ώστε όλοι όσοι ενδιαφέρονταν (και είχαν τη συγκατάθεση των προϊσταμένων τους) να υπέβαλλαν την αίτηση τους απευθείας προς την ΕΤΕπ (δηλαδή με την ίδια διαδικασία όπως γίνεται με τους Εθνικούς Εμπειρογνώμονες)», αναφέρει προσθέτοντας ότι το παραπάνω δεν αφορά την ΕΤΕπ αλλά πρώτιστα την Δημοκρατία αφού η λογική τέτοιων αποσπάσεων Εθνικών Εμπειρογνωμόνων, με τις οποίες η Δημοκρατία «χάνει» ένα υπάλληλο της για κάποιο χρονικό διάστημα (ενώ η ίδια η Δημοκρατία συνεχίζει να τον πληρώνει), είναι για να αποκτήσει ο υπάλληλος αυτός συγκεκριμένες εμπειρίες, τις οποίες στη συνέχεια θα μεταφέρει πίσω στην δημόσια υπηρεσία.

Στη συνέχεια, όπως διαβάζουμε και στο Sigmalive.com, ο Γενικός Ελεγκτής στην Έκθεσή του επισημαίνει ότι το ίδιο το Υπουργείο δεν προέβη σε ουδεμία αξιολόγηση των υφισταμένων αναγκών του, προκειμένου να αξιολογήσει και αποστείλει τον καταλληλότερο υπάλληλο για την εν λόγω θέση. Στα απαιτούμενα προσόντα της εν λόγω θέσης (“Terms of Reference”), που απέστειλε η ΕΤΕπ στο Υπουργείο Οικονομικών, συμπεριλαμβάνεται η κατοχή πτυχίου σε συγκεκριμένες ειδικότητες, κάτι για το οποίο το Υπουργείο δεν προέβη καν στον στοιχειώδη έλεγχο προς επιβεβαίωσή του, αφού διαπιστώθηκε κατόπιν ελέγχου, πως τα ακαδημαϊκά προσόντα της εν λόγω λειτουργού ουδέποτε είχαν καταχωρηθεί στον προσωπικό της φάκελο και ως εκ τούτου δεν βρίσκονταν καν στη διάθεση του Υπουργείου(!)

«Ως εκ τούτου, κατά την άποψη της Υπηρεσίας, οι ενέργειες του Υπουργείου Οικονομικών, όχι μόνο αφίστανται των γενικών αρχών διοικητικού δικαίου, αλλά συνιστούν και παραβίαση της απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου».

Σε επιστολή της Υπηρεσίας ημερομηνίας 10 Μαρτίου 2017 προς τον Υπουργό Οικονομικών περιλαμβανόταν καταγγελία κατά της συγκεκριμένης λειτουργού, για εκ μέρους της παραβίαση του άρθρου 71 του περί Δημοσίας Υπηρεσίας Νόμου, αφού από την ημερομηνία που αυτή ανέλαβε κομματικό αξίωμα μέχρι τις 10 Ιουλίου 2015 η εν λόγω λειτουργός δεν μπορούσε νόμιμα να κατέχει κομματικό αξίωμα, ενώ μετά την ημερομηνία αυτή θα μπορούσε μόνο αν εξασφάλιζε έγκριση από την Επιτροπή Δημοσίας Υπηρεσίας.

Στην Έκθεση αναφέρεται πως: «Δεν σχολιάζουμε περαιτέρω το θέμα αυτό αφού η γνωμάτευση του Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας ημερομηνίας 28 Απριλίου 2017 έχει επιβεβαιώσει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την υποχρέωση του Υπουργού Οικονομικών για διεξαγωγή πειθαρχικής έρευνας εναντίον της λειτουργού, όπως και εναντίον οποιουδήποτε άλλου υπαλλήλου του Υπουργείου του για τον οποίο έχει υποπέσει στην αντίληψη του ότι δυνατόν να έχει διαπράξει το ίδιο πειθαρχικό παράπτωμα».

Εξάλλου, το ενδεχομένως σοβαρό ζήτημα το οποίο και προέκυπτε περί σύγκρουσης συμφερόντων, σε περίπτωση που η συγκεκριμένη λειτουργός είχε χρειαστεί να διαπραγματευτεί με την ΕΤΕπ τους όρους της απόσπασής της ταυτόχρονα με τη διαπραγμάτευση δανειακών συμβάσεων της Δημοκρατίας με την ΕΤΕπ έχει αρθεί μετά τη γραπτή διαβεβαίωση του Υπουργού με την επιστολή του της 16ης Μαΐου 2017 ότι, κατά την εξάμηνη περίοδο που η εν λόγω λειτουργός ενεργούσε ως «Desk Officer» για να ασχολείται με θέματα που αφορούσαν την ΕΤΕπ, δεν συμμετείχε στη διαπραγμάτευση για τη σύναψη οποιουδήποτε δανείου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γενικός Ελεγκτής: Νέα έκθεση-φωτιά για Γεωργιάδη - Ορφανίδου! Επιστολή-απάντηση του ΥΠΟΙΚ

Επίθεση ΥΠΟΙΚ και κατά Γεν. Εισαγγελέα: Δε με ενδιαφέρει η άποψη Κληρίδη επί πολιτικών μου θέσεων

Κληρίδης σε «γραμμή» Μιχαηλίδη: Αν κάποιος απώλεσε τη σοβαρότητα του δεν είναι οι ανεξάρτητοι θεσμοί, αλλά ο ΥΠΟΙΚ

   Διαδώστε αυτό το άρθρο



Σχετικά άρθρα

  1. Ξαναξεκίνησε τα «τερτίπια» το Barbaros με παρενόχληση ψαράδων ανοιχτά της Πάφου
  2. Απάντηση ΚΤΚ σε Οικολόγους: Καμία καθυστέρηση στην υποβολή στοιχειών
  3. Κύπρος 1974: Το ηρωικό τέλος του διοικητή της 33ης Μοίρας Καταδρομών και η σκληρή μάχη για τη σορό του
  4. Το οριστικό «άδειασμα» στον Βασάλο από την Βασιλική Αγιαννοπούλου - «Με έβγαζε παράλογη…» [vid]
  5. Συνάντηση Τσίπρα με Μογκερίνι: «Αναζητούμε δίκαιη λύση για το Κυπριακό»
  6. Ομιλία ΠτΔ από Λάρνακα με εξαγγελία «κοσμογονικών» έργων υποδομής - Κανείς στο εξής δεν θα τη θεωρεί φτωχό συγγενή