What's hot? ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ· ΤΕΠΑΚ· ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ· VOICE·

INFO

ENI: Σε χρόνο ρεκόρ άμεση γεώτρηση στο «6» και στο «3» στην ΑΟΖ - Στον «αέρα» ο αγωγός Ισραήλ-Τουρκίας [vids]

Μέγεθος κειμένου
Τελευταία ενημέρωση: 24.11.2017 | 13:51
Πρώτη δημοσίευση: 24.11.2017 | 08:38

- Η ENI ως διαχειριστής από κοινού με την TOTAL ξεκινούν άμεσα τέλη Νοέβρη γεώτρηση στο «6»
- Κομβικής διπλωματικής σημασίας για το ενεργειακό πρόγραμμα της Κύπρου οι ανακοινώσεις της ENI
- Συνάντηση του Δ/ντή της ΕΝΙ στο Προεδρικό με ΠτΔ και οι ανακοινώσεις επόμενων βημάτων στην ΑΟΖ
- Η γεώτρηση στο «6» με ΕΝΙ/TOTAL θα «τρέχει» την ευαίσθητη περίοδο των προεδρικών εκλογών
- Σχεδιασμοί ENI για πώληση κυπριακού Φ.Α. είτε προς την Νταμιέτα της Αιγύπτου, είτε προς εγχώρια κατανάλωση
- Κ.Ε.: Ενημερωνόμαστε σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο από το Ισραήλ για τις συζητήσεις με Τουρκία
- "Το Ισραήλ δεν παίζει παιχνίδια εις βάρος μας...", δεν διαφαίνεται συμφωνία με Τουρκία και μετά το Δεκέμβριο
- Κάποιοι σύμβουλοι κομμάτων ήδη "ανακοίνωναν" πριν το Ισραήλ από το καλοκαίρι τον τουρκο-ισραηλινό αγωγό!

13:16 - Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η συνάντηση του ΠτΔ με τον Εκτελεστικό Δ/ντη της ENI, Κλαούντιο Ντεσκάλζι, ενώ τώρα αναμένονται οι δηλώσεις του κ. Ντεσκάλζι και του ΥΠΕΜΠ, Γιώργου Λακκοτρύπη.

Ο κ. Λακκοτρύπης αναφέρθηκε σε μια πολύ εποικοδομητική συνάντηση του ΠτΔ με την ΕΝΙ, η οποία δραστηριοποιείται ήδη από το προηγούμενο 9μηνο στην κυπριακή ΑΟΖ:

1ο) Το ερευνητικό πρόγραμμα της εταιρείας, με 2 γεωτρήσεις, ξεκινώντας από τον στόχο "Καλυψώ", στο (αμφισβητούμενο από την Τουρκία) τεμάχιο "6" και μετά με τον στόχο "Σουπιά" στο τεμάχιο "3". Η γεώτρηση ξεκινά στα τέλη του μήνα, και βρίσκονται στα τελικά στάδια της έκδοσης των σχετικών αδειών περιβαλλοντικών και ασφαλείας.

2ο) Αναφερθήκαμε σε τυχόν συνεργασίες με τις υποδομές που συμμετέχει η εταιρεία στην Αίγυπτο, πιο συγκεκριμένα στην Νταμιέτα, και τους υποθαλάσσιους αγωγούς προς το αιγυπτιακό τερματικό της Νταμιέτα, όπου συμφωνήσαμε να συνεχίσουμε τις συζητήσεις, τόσο στο επίπεδο το δικό μας αλλά κυρίως να συνεχίσουν οι εταιρείες τις εμπορικές διαπραγματεύσεις. είτε προς εγχώρια πώληση και κατανάλωση.

3ο) Αναφερθήκαμε και σε λοιπές συνέργειες που θα μπορούσαν να προκύψουν στην Αν. Μεσόγειο, ιδιαίτερα λόγω και του σημαίνοντα ρόλου που διαδραματίζει η ΕΝΙ, ένας από τους κυριώτερους αν όχι ο πιο κύριος  είναι κύριος παίκτης στα ενεργειακά δρώμενα της Ανατολικής Μεσογείου.

Σε ερώτηση για τυχόν έντονες αντιδράσεις της Τουρκίας ειδικά στο έντονα αμφισβητούμενο από την Άγκυρα τεμάχιο "6", κι αν υπάρχει ανησυχία για τις προκλητικές κινήσεις της Τουρκίας ο κ. Λακκοτρύπης έδωσε την απάντηση πως από την στιγμή που ως κυβέρνηση είχαμε λάβει την απόφαση για αδειοδότηση του τεμαχίου και το αδειοδοτήσαμε σε μια ισχυρή κοινοπραξία, που αποτελείται από την ΕΝΙ και την ΤΟΤΑΛ, τότε το κάναμε γιατί είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στις απαραίτητες γεωτρήσεις, κάτι που και η εταιρεία σήμερα εξέφρασε ακριβώς αυτή την πεποίθηση για τις προοπτικές του και θα προχωρήσουμε στον στόχο "Καλυψώ".

Ο κ. Ντεσκάλζι αναφέρθηκε ότι μετά από μόλις 9 μήνες από την αδειοδότηση, προχωρούμε σε χρόνο ρεκόρ στην γεώτρηση, πρώτα στο "6" και μετά στο "3" σε ανάλογο μάλιστα γεωλογικό στρώμα, κατά τους επόμενους 3 μήνες. Η διαφορά της γεωλογίας στην διαφορετικότητα του στρώματος στο "6" και το "3" δεν είναι να αναλυθεί τώρα. Στα 150 εκατ. ευρώ επένδυση που κάναμε, σημαίνει ότι πιστεύουμε στην Κύπρο, την οικονομία της, το σύστημα, καθώς η Κύπρος είναι μια φυσική γέφυρα της Ασίας προς την Ευρώπη, έναν μεγάλο καταναλωτή Φυσικού Αερίου. Η Ευρώπη εξάλλου, προσδοκεί σε εναλλακτικές πηγές Φ.Α., δεν μπορείς να βασίζεσαι μόνο σε μια πηγή, δεν είναι μόνο τα τεχνικά ζητήματα, αλλά γεωστρατηγικά θέματα, η Κύπρος, η Ελλάδα, και η Αίγυπτος συζητούν για την δημιουργία ενός ενεργειακού διαδρόμου. Εμείς θα δοκιμάσουμε αν υπάρχει ένα μεγάλο κοίτασμα, γίνονται γεωλογικές και σεισμολογικές έρευνες, χρησιμοποιήσαμε διάφορες τεχνικές, δεν μπρούμε να σταματήσουμε στην πρώτη αποτυχία, είμαστε αισιόδοξοι, μπορεί να βρούμε μια μικρή, ή μια πιο μεγάλη δομή, αλλά εν πάση περιπτώσει μπορούμε να ξεκινήσουμε με μια δομή για εσωτερική κατανάλωση, ή για εξαγωγή στην Αίγυπτο. Στην συνάντηση συζητήσαμε τι θα επενδύσουμε, πόσα και πότε, αποδεχθήκαμε τις περιπλοκές που υπάρχουν, ενώ ήδη επενδύσαμε περισσότερα από 150 εκατ. και αυτό είναι κίνδυνος, ερευνούμε την γεωλογία της Κύπρου, με ο, τι κι αν αυτό σημαίνει.

Τους επόμενους μήνες αναμένονται πλειάδα γεωτρήσεων, από διαφορετικές εταιρείες, από κει και πέρα η ΕΝΙ που έχει το 100% του τεμαχίου "8", αναμένεται ο προσδιορισμός του στόχου εντός του τεμαχίου.
Δείτε τις από κοινού δηλώσεις Λακκοτρύπη - Ντεσκάλζι μετά την συνάντηση με τον Πρόεδρο Αναστασιάδη στο Προεδρικό:

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΤΟΥΡΚΙΑΣ-ΙΣΡΑΗΛ

Εξάλλου, τόσο σύμφωνα με τον Διεθνολόγο με εξειδίκευση στα θέματα Ισραήλ και Μέσης Ανατολής, Γαβριήλ Χαρίτος, όσο και ο έμπειρος διπλωμάτης και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος αναφέρθηκαν σε "σιγή ασυρμάτου", ήδη από το καλοκαίρι του 2017 ως προς την θρυλούμενη συμφωνία Ισραήλ - Τουρκίας τον ερχόμενο Δεκέμβριο για δημιουργία αγωγού, που κάποιοι πολιτικοί σύμβουλοι από πλευράς αντιπολίτευσης, κυρίως ΔΗΚΟ και ΑΚΕΛ βιάστηκαν να εγκαινιάσουν/ανακοινώσουν πριν ακόμα και από τους Ισραηλινούς και τους Τούρκους, προφανώς ευρισκόμενοι σε προεκλογικό οίστρο... Εντούτοις, ο κ. Χαρίτος ανέφερε πως ναι μεν είναι εκπεφρασμένη η πρόθεση του Ισραήλ και της Τουρκίας για δημιουργία ενός τέτοιου αγωγού, ωστόσο οι γεωπολιτικές εξελίξεις de facto έχουν ήδη ανατρέψει αυτούς τους σχεδιασμούς τουλάχιστον προς το παρόν. Μάλιστα, εκτίμησε πως μάλλον περί τον Δεκέμβριο, θα υπάρξει μια γενική αναφορά για την πρόθεση δημιουργίας ενός τέτοιου αγωγού. Την ίδια ώρα οι πολιτικο-διπλωματικές εξελίξεις στην Συρία, με τον ενισχυμένο ρόλο της Τεχεράνης και των Σιιτών που διεκδικεί στην νότια Συρία, αλλά και την "ρωσοκρατούμενη" Ταρτούς, αλλά και στον Λίβανο, όπου στον νότο πλησίον του Ισραήλ επικρατεί η φιλοϊρανική Χεζμπολάχ, περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση για έναν χερσαίο ή και θαλάσσιο, δια της λιβανικής ΑΟΖ, τουρκο-ισραηλινό αγωγό.

Άλλωστε, η σιωπηρή ή μη έγκριση των ιρανικών επιδιώξεων σε Συρία και Λίβανο, από την Άγκυρα στο Σότσι, με αντάλλαγμα την ρωσική στήριξη σε σειρά γεωπολιτικών ζητημάτων, αλλά και η αναφανδόν ισραηλινή στήριξη στο κουρδικό δημοψήφισμα ανεξαρτησίας, έχει μάλλον στείλει αυτόν τον αγωγό στις "Καλένδες"...

Σύμφωνα δε, με τον Διεθνολόγο Γαβριήλ Χαρίτο, αυτός είπε πως η Λευκωσία, ήδη έχει κερδίσει σημαντικό χρόνο, δεχόμενη ουσιαστικά ένα γεωπολιτικό "δώρο" από τις καθυστερήσεις στον αγωγό Ισραήλ-Τουρκίας, ένεκα ακριβώς λόγω των προαναφερθεισών, όχι όμως και τόσο αναπάντεχών, γεωπολιτικών περιπλοκών, δίδοντας έτσι στην Κυπριακή Δημοκρατία την πρωτοβουλία των κινήσεων, μετατρέποντας την Τριμερή με Αίγυπτο και Ελλάδα, σε Τετραμερή και με συμμετοχή της Ιταλίας, εξέλιξη που περνά συγκεκριμένα μηνύματα προς το Τελ Αβίβ, ενώ και η Αίγυπτος, βάση μιας συνταγματικής μεταρρύθμισης στην οποία προέβη θα διευκολύνει σημαντικά την ενεργειακή συνεργασία με το Ισραήλ, παρά τις όποιες αγγυλώσεις, λόγω παλαιών αντιπαλοτήτων. 
ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΛΟΓΟΥ Γ. ΧΑΡΙΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΥΒ. ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΚΟ-ΙΣΡΑΗΛΙΝΟ ΑΓΩΓΟ:

ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ΚΥΠΕ τον Αύγουστο του 2017, η ΕΝΙ προετοιμαζόταν ήδη για δύο γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ, οι οποίες θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2018, ωστόσο τότε οι στόχοι δεν είχαν ακόμα καθοριστεί, αφού αναμένονταν πρώτα τα αποτελέσματα της γεώτρησης στο τεμάχιο «11» από την κοινοπραξία TOTAL/ΕΝΙ.

Τώρα όμως το μεγαλοστέλεχος του ιταλικού ενεργειακού κολοσσού που βρίσκεται στην Λευκωσία, σήμερα αναμένεται να προβεί σε σημαντικές ανακοινώσεις αναφορικά με επερχόμενη διενέργεια γεωτρήσεων σε σύντομο μάλιστα χρονικό διάστημα, με το μεγαλύτερο στοίχημα βέβαια να αποτελεί το έντονα αμφισβητούμενο από την Άγκυρα τεμάχιο "6", το οποίο βρίσκεται στο άμεσο ενδιαφέρον της ιταλικής εταιρείας. Εν τω μεταξύ ο βουλετής του ΔΗΣΥ, Ανδρέας Κυπριανού, κατά την παρουσία του στην εκπομπή "ΠΡΩΙΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ" του ΡΙΚ, δήλωσε πως θα πρέπει σήμερα να αναμένονται ενδεχομένως και κάποιες θετικές εκπλήξεις στις ανακοινώσεις των Ιταλών. Με υπονοούμενα, κρυφά σχεδόν χαμόγελα, και μισόλογα άφηνε να εννοηθεί ότι "κάτι τρέχει" με το "6", χωρίς όμως να καθορίζει το αν εκεί θα υπάρξει η μεγάλη ανατροπή και προς ποια κατεύθυνση...

Η επόμενη γεώτρηση της ΕΝΙ, με βάση τις τότε πληροφορίες του ΚΥΠΕ, θα λάμβανε χώρα σε ένα διάστημα μεταξύ τρίτου τριμήνου του 2017 και πρώτου τριμήνου του 2018, χωρίς να έχει καθοριστεί ακριβώς ακόμα ο ακριβής χρόνος. Ωστόσο μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2018 θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί δύο διαδοχικές γεωτρήσεις από την εταιρεία.

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΓΕΩΤΡΗΣΕΩΝ
Εξάλλου, σύμφωνα με τον έγκριτο δημοσιογράφο Πέτρο Θεοχαρίδη και σε άρθρο του στην εφημερίδα "ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ", αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που εμπεριέχονται σε έγγραφα του ιταλικού κολοσσού, που κατέθεσε στη διαδικασία εξασφάλισης των αδειών από κρατικές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, τρεις γεωτρήσεις, με αρχής γενομένης από τον ερχόμενο Νοέμβριο στο τεμάχιο «8», ακολουθούμενη από μια δεύτερη στο τεμάχιο «3» και μια τρίτη, σε κοινοπραξία με την Total, στο παρανόμως αμφισβητούμενο και διεκδικούμενο από την Άγκυρα τεμάχιο «6»,  κάτι που αποτελεί κι ένα γεωπολιτικό "στοίχημα" της Λευκωσίας που θα πρέπει να κερδηθεί, προγραμματίζει η ιταλική ΕΝΙ. 

Στα έγγραφα η ENI, έχει ήδη προβεί σε ονοματοδοσία των τεμαχίων στα οποία θα δραστηριοποιηθεί, «Ερατοσθένης Νότιο 1» αποκαλείται ο στόχος στο τεμάχιο «8», «Σουπιά» (άγνωστο το γιατί επί του παρόντος) ονοματήστηκε ο στόχος στο τεμάχιο «3», ενώ «Καλυψώ» ονομάτισε τον στόχο στο τεμάχιο «6». Όλες οι γεωτρήσεις αναμένεται ότι θα διεξαχθούν με το έκτης γενιάς γεωτρύπανο «Saipem 12000».

Η διάρκεια κάθε γεώτρησης εκτός απροόπτου ανέρχεται στις 36 ημέρες, όπερ και σημαίνει πως η γεώτρηση στο αμφισβητούμενο από την Άγκυρα τεμάχιο «6» θα συμπέσει και με μια ιδιαίτερα φορτισμένη περίοδο στο εσωτερικό πολιτικό μέτωπο, λίγο πριν από τις προεδρικές εκλογές και αμέσως μετά από αυτές.

Η γεώτρηση θα φτάσει σε συνολικό βάθος περίπου 3.300 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, σε μια περιοχή με θαλάσσιο βάθος 1.930 μέτρων. Δηλαδή, το προσδοκώμενο κοίτασμα βρίσκεται σε βάθος 1.370 μέτρων κάτω από την επιφάνεια του βυθού.

Το συνολικό πρόγραμμα της ΕΝΙ, με βάση τις υποχρεώσεις της στα συμβόλαια για τα τεμάχια «2», «3», «6», «8» και «9» με την Κυπριακή Δημοκρατία, προβλέπουν δύο δεσμευτικές ερευνητικές γεωτρήσεις στα τεμάχια «2», «3» και «9», μία ερευνητική γεώτρηση στο τεμάχιο «6» και δύο ερευνητικές γεωτρήσεις (συν πιθανότατα μία) στο τεμάχιο «8».

Δηλαδή, πέντε τουλάχιστον γεωτρήσεις, ενώ η ΕΝΙ έχει προγραμματισμό για 10 γεωτρήσεις εάν κάποια ή κάποιες από τις πρώτες πέντε ερευνητικές δείξουν κοίτασμα ή κοιτάσματα.

Σε κάθε περίπτωση μέχρι στιγμής ο προγραμματισμός έχει τηρηθεί εντός χρονικών πλαισίων, ενώ η έκδοση περιβαλλοντικής αδείας επίκειται με σχετική γνωμάτευση της Περιβαλλοντικής Αρχής σε λιγότερο από ένα μήνα και πριν το τέλος Σεπτεμβρίου, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να ανάψει το πράσινο φως για την έλευση του γεωτρύπανου στην περιοχή.

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΕΩΤΡΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΝΙ

Οι διεργασίες της γεώτρησης θα πραγματοποιηθούν από το σκάφος/γεωτρύπανο Saipem 12000, το οποίο είναι ένα πλοίο-γεωτρύπανο για βαθιά νερά με δυναμικό σύστημα τοποθέτησης (DP3), το οποίο θεωρείται κορυφαίο στον τομέα του και καινοτόμο στην εξερεύνηση και παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Ο κύριος στόχος της διερευνητικής γεώτρησης είναι να αποφανθεί κατά πόσο οι προοπτικές που αναγνωρίστηκαν, κατά τη διάρκεια της σεισμικής έρευνας, περιλαμβάνουν υδρογονάνθρακες σε εμπορεύσιμες ποσότητες.

Οι ερευνητικές διεργασίες γεώτρησης θα πραγματοποιηθούν στα ανοικτά της Κύπρου, και θα υποστηρίζονται από μια χερσαία βάση υλικοτεχνικής υποστήριξης στην περιοχή του Νέου Λιμένα Λεμεσού. Η υλικοτεχνική υποστήριξη συμπεριλαμβάνει επίσης και
περιοχή του υφιστάμενου τερματικού ελικοπτέρων στη Λάρνακα, το οποίο θα είναι διαθέσιμο για τις ανάγκες του έργου κυρίως για τις μεταφορές προσωπικού.

Το τεμάχιο «8», στη Λεκάνη της Λεβαντίνης, βρίσκεται τουλάχιστον 44km μακριά από την ακτογραμμή της Κύπρου και καλύπτει μια συνολική επιφάνεια περίπου 4,550 km2, με το βάθος του νερού να κυμαίνεται από 730μ μέχρι 2560μ.

Το ψηλότερο σημείο αντιπροσωπεύει την κορυφή του θαλάσσιου όρους του Ερατοσθένη, από το οποίο πηγάζει το αιγυπτιακό κοίτασμα Ζορ.

Η γεώτρηση «Eratosthenes South 1» είναι προγραμματισμένη να πραγματοποιηθεί κατακόρυφα με συνολικό βάθος (ΣΒ) περίπου 3300μ από την επιφάνεια της θάλασσας και σε μια περιοχή με βάθος νερού 1930μ.

Η μελέτη επισημαίνει ότι όλος ο εξοπλισμός που είναι εγκατεστημένος στο Saipem 12000 έχει σχεδιαστεί με τα πιο υψηλά πρότυπα υγείας, ασφάλειας και περιβάλλοντος.

Όπως αναφέρεται, η ENI αναγνωρίζει την ανάγκη ελαχιστοποίησης των αποβλήτων και θα διαχειριστεί τέτοια απόβλητα σύμφωνα με τους κυπριακούς νόμους, τις βιομηχανικές και παγκόσμιες βέλτιστες πρακτικές και σύμφωνα με τις εσωτερικές διαδικασίες της ENI που αφορούν την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, όπως περιγράφεται λεπτομερώς στο Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΣΔΑ) που ετοιμάστηκε ειδικά για το έργο.

Επισημαίνεται επίσης ότι έχουν ολοκληρωθεί οι διαβουλεύσεις με φορείς όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία. Η διαβούλευση με τους φορείς έγινε τον Ιούλιο 2017. Έγιναν 16 συναντήσεις με σχετικούς φορείς στη Λευκωσία, Λεμεσό και Λάρνακα, με αρχές, επιχειρήσεις και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών. Τα κύρια αποτελέσματα της διαδικασίας διαβούλευσης, εστιάζοντας στις ανησυχίες και τις προσδοκίες που εκφράστηκαν από τους φορείς, έχουν ενσωματωθεί στο έγγραφο της μελέτης.

Η παρουσία της ΕΝΙ στην κυπριακή ΑΟΖ
Υπενθυμίζεται ότι οι προγραμματισμένες διεργασίες της ENI Cyprus στην κυπριακή ΑΟΖ περιλαμβάνουν δύο δεσμευτικές ερευνητικές γεωτρήσεις στα τεμάχια 2, 3 και 9, μία ερευνητική γεώτρηση στο τεμάχιο 6 και δύο ερευνητικές γεωτρήσεις (συν πιθανότατα μία) στο «8».

Τον Ιανουάριο του 2013 η κοινοπραξία ENI International BV και Kogas (Eni 80% - Kogas 20%) υπέγραψαν Συνεταιρικά Συμβόλαια για Έρευνα και Παραγωγή (Exploration and Production Sharing Contracts, EPSC) με την Κυπριακή Δημοκρατία για τα τεμάχια 2, 3, και 9. Το Φεβρουάριο του 2013 το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την ανάθεση και την αλλαγή του διαχειριστή από την ENI International BV στην ENI Cyprus Ltd.

Το 2014-2015 έγιναν από την ENI Cyprus δύο ερευνητικές γεωτρήσεις στο Οικόπεδο 9 και μετά οι εργασίες αναστάλθηκαν. Τα Συμβόλαια για τα Οικόπεδα 2, 3, και 9 πήραν παράταση μέχρι το 2018 για να επιτραπεί η μελέτη για την καλύτερη κατανόηση και αναθεώρηση του γεωλογικού μοντέλου της περιοχής, με σκοπό τον εντοπισμό νέων στόχων.

Το 2016 ανακοινώθηκε ένας καινούριος γύρος αδειοδοτήσεων από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού. Το Δεκέμβριο του 2016, η ENI Cyprus ανακοίνωσε ότι είχε επιλεγεί για δύο οικόπεδα και ότι η ENI Cyprus θα είναι ο Διαχειριστής των τεμαχίων 6 και 8, με μερίδιο 50% (το υπόλοιπο 50% ανήκει στην Total) στο τεμάχιο 6 και με μερίδιο 100% για το τεμάχιο 8.

   Διαδώστε αυτό το άρθρο