What's hot? ΕΪΝΤΕ· ΚΥΠΡΙΑΚΟ· ΕΡΝΤΟΓΑΝ· ΟΜΗΡΟΥ·

INFO

13.12.2012 | 16:27
Τελευταία ενημέρωση: 13.12.2012 | 16:34

Εκατοντάδες παράπονα για το «αναιδές» κράτος

Μέγεθος κειμένου

Επιλογή κατηγορίας


Κακή συμπεριφορά, ελλιπής ενημέρωση, γραφειοκρατικές διαδικασίες και φυσικά η μη ανταπόκριση των υπηρεσιών σε τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών είναι μερικά από τα βασικά παράπονα των πολιτών σε καταγγελίες που υποβλήθηκαν στο γραφείο Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Αυξητική τάση, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, παρατηρήθηκε στα παράπονα που υπέβαλαν πολίτες το 2011 στο Γραφείο Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στην Ετήσια Έκθεση του Γραφείου.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα παράπονα που έλαβε το 2011 το Γραφείο Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανήλθαν στα 2.445, ενώ υποβλήθηκε Έκθεση σε 133 περιπτώσεις.

Στην Ετήσια Έκθεση του Επιτρόπου Διοικήσεως αναφέρεται ότι "ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, κατά το 2011 παρατηρήθηκε αυξητική τάση των παραπόνων των πολιτών, που είτε έμειναν άνεργοι είτε μειώθηκαν τα εισοδήματα τους, και αφορούσαν τον χειρισμό από τη Διοίκηση των αιτημάτων τους για επιδόματα ή βοηθήματα ή και εξεύρεση εργασίας".

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γραφείου Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, "η μελέτη, μέσα από μια ομαδοποίηση των παραπόνων, καταδεικνύει ότι το Γραφείο Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, βάσει των διευρυμένων αρμοδιοτήτων του, θα πρέπει να βρίσκεται σε ιδιαίτερη εγρήγορση μπροστά στο ενδεχόμενο συρρίκνωσης, λόγω της οικονομικής κρίσης, των δικαιωμάτων των πολιτών".

Όπως αναφέρεται, τα παράπονα που διερευνήθηκαν το έτος αυτό αφορούσαν, κυρίως, στη μη γραπτή απάντηση σε αιτήματα πολιτών, καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων, αναιτιολόγητες αποφάσεις, ανεπιεικείς αποφάσεις, χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες, κρούσματα κακής συμπεριφοράς κρατικών Λειτουργών προς τους πολίτες, μη ανταπόκριση των Υπηρεσιών σε τηλεφωνικές κλίσεις πολιτών, δυσκολία πρόσβασης σε Υπηρεσίες, ελλιπής ενημέρωση των διοικούμενων, καθώς και κρούσματα έλλειψης διαφάνειας ή και αξιοκρατίας σε διαδικασίες προσλήψεων και παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων με ενέργειες κρατικών Υπηρεσιών.

Στην Ετήσια Έκθεση της Αρχής κατά των Διακρίσεων, αναφέρεται ότι η Αρχή έλαβε 134 καταγγελίες το 2011 ενώ οι καταγγελίες υποβλήθηκαν σε ανάλογα ποσοστά από Ευρωπαίους πολίτες, Ελληνοκύπριους και πολίτες τρίτων χωρών.

"Τα παράπονα που λήφθηκαν αφορούσαν κυρίως ισχυρισμούς για διάκριση λόγω εθνικής καταγωγής, ενώ σημαντικό ποσοστό κατέχουν και οι καταγγελίες για πολλαπλές διακρίσεις και διακρίσεις λόγω φυλετικής/εθνοτικής καταγωγής", αναφέρεται στην ανακοίνωση του Γραφείου Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Αναφέρεται επίσης ότι "οι καταγγελίες επικεντρώνονται στους τομείς της πρόσβασης στα αγαθά και υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της στέγασης και σε διακρίσεις σε σχέση με μεταναστευτικά ζητήματα".

Αντίστοιχα, η Αρχή Ισότητας δέχτηκε 144 καταγγελίες εντός του 2011, αριθμός αυξημένος σε σύγκριση με τις αντίστοιχες καταγγελίες το 2010. Οι μισές καταγγελίες που υποβλήθηκαν στην Αρχή Ισότητας προέρχονται από γυναίκες, ενώ οι άντρες καταλαμβάνουν ποσοστό 38%.

Τα πρόσωπα που αποτάθηκαν στην Αρχή το 2011 ήταν κυρίως Ελληνοκύπριοι, ενώ η οικονομική κρίση φαίνεται να αύξησε το ποσοστό καταγγελιών από Ευρωπαίους πολίτες και πολίτες τρίτων χωρών.

"Βασικός λόγος υποβολής καταγγελίας είναι οι διακρίσεις λόγω φύλου, αλλά και οι διακρίσεις λόγω εθνικής καταγωγής και αναπηρίας", αναφέρει το Γραφείο Επιτρόπου Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προσθέτοντας ότι "είναι χαρακτηριστικό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των καταγγελιών στρέφονται κατά του δημόσιου τομέα και αφορούν πρώτιστα τον τομέα της απασχόλησης/επαγγελματικής κατάρτισης/εκπαίδευσης και δευτερευόντως την πρόσβαση σε αγαθά και υπηρεσίες για άλλους λόγους διάκρισης πλην του φύλου".

 

 

 

   Διαδώστε αυτό το άρθρο

 


Σχετικά άρθρα

  1. Ενεργοποιήθηκε η υπηρεσία «Πού ψηφίζω»
  2. Προκηρύχθηκε η θέση του Διευθυντή Σχολής Τυφλών – Αμοιβή €48.176
  3. Η Ελεγκτική Υπηρεσία χαιρετίζει τη ψήφιση από τη Βουλή του δικαιώματος ελέγχου στη ΣΚΤ
  4. Τα παράπονα του ΑΠΟΕΛ για τη διαιτησία: «Κάποιοι ψηλά, δεν μας θέλουν στην κορυφή»
  5. Επίτροπος Προεδρίας: Σε κρίσιμη καμπή το Κυπριακό - Πάμε καλά προετοιμασμένοι στην Ελβετία με στόχους και όρια
  6. Σε νομιμοποίηση της διοίκησης που όρισε η FIFA στην ΕΠΟ προχώρησε ο Κοντονής με τροπολογία

Κάντε Like: Newsit.com.cy στο Facebook