Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του περιπολικού ανοικτής θαλάσσης που αποκτήσαμε από το Ισραήλ

Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του περιπολικού ανοικτής θαλάσσης που αποκτήσαμε από το Ισραήλ | Newsit.com.cy

Tο Περιπολικό Ανοικτής Θαλάσσης (P61), αγοράστηκε επί υπουργείας Φώτη Φωτίου στο ΥΠΑΜ, μέσω διακρατικής Συμφωνίας με το Ισραήλ και κατασκευάστηκε από τα Ισραηλινά Ναυπηγεία στη Χάιφα. Η καθέλκυση του εν λόγω σκάφους αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς επίτευξη του στόχου που έχει τεθεί από το ΥΠΑΜ για αναβάθμιση των ικανοτήτων του Πολεμικού μας Ναυτικού. Εξάλλου, πέραν του υφιστάμενου κατά την καθέλκυση οπλισμού, το περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης δύναται να φέρει μεγάλη ποικιλία άλλων οπλικών συστημάτων όπως κατευθυνόμενους πυραύλους, ενώ διαθέτει και υπερσύγχρονα συστήματα επιτήρησης και επισήμανσης θαλάσσιων, επίγειων και εναέριων στόχων.

Εξάλλου, όπως αναφέρεται η αξία του συγκεκριμένου σκάφους ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, ένεκα και των πολύπλοκων συστημάτων που διαθέτει, ενώ αναμένεται να αξιοποιηθεί άμεσα προς επιτήρηση της κυπριακής ΑΟΖ και του εκεί διεξαγόμενου ενεργειακού προγράμματος της Κ.Δ.. Η τελετή καθέλκυσής του έλαβε χώρα την περασμένη Τετάρτη, παρουσία του Κύπριου Υπουργού Άμυνας Χριστόφορου Φωκαΐδη και του Ισραηλινού ομολόγου του Αβιγκτον Λίμπερμαν.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Israel lhayom», ο Διευθύνων Σύμβουλος των ισραηλινών Ναυπηγίων Avi Shahaf, δήλωσε πως το συγκεκριμένο έργο έχει μεγάλη σημασία για την εταιρεία. «Έχουμε επενδύσει στη γνώση, την εμπειρία και την εφευρετικότητά μας για να κατασκευάσει και να παρέχει αυτό το μοναδικό, τεχνολογικά προηγμένο πλοίο», ανέφερε ο κ. Shafaf, ενώ δεν παρέλειψε να εκφράσει βαθύτατη ικανοποίηση για την επένδυση του Κυπριακού Υπουργείου Άμυνας στο Ισραήλ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Η εταιρεία, χαρακτηρίζει ως περιπολικό το εν λόγω σκάφος έχοντας εκτόπισμα 430 τόνων, με συνολικό μήκος 62 μέτρων (203 πόδια), ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων, με μέγιστο αριθμό πληρώματος τα 30 μέλη.

Το ταχύπλοο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα, είναι εξοπλισμένο με πολλαπλά εξελιγμένα συστήματα, μεταξύ των οποίων δύο πολυβόλα Rafael Typhoon, προηγμένο ραντάρ, ηλεκτροοπτικά συστήματα πλοήγησης, συστήματα επικοινωνιών που περιλαμβάνουν δορυφορικές επικοινωνίες, και ένα υπερσύγχρονο -«state-of-the-art»- σύστημα διοίκησης και ελέγχου πυρός. Το σκάφος όπως προαναφέραμε δύναται να λειτουργήσει ως πλατφόρμα με εναλλασσόμενο υπερσύγχρονο οπλισμό, όπως κατευθυνόμενα βλήματα, ενώ είναι συμβατό με τους διεθνείς κανονισμούς σταθερότητας και πλοήγησης.

Ο σχεδιασμός του πλοίου υποστηρίζει επιχειρήσεις για περιπολίες ανοικτής θαλάσσας, καθώς και επιχειρήσεις που επιδιώκουν να αποτρέψουν τη θαλάσσια τρομοκρατία/πειρατεία, την πάταξη του λαθρεμπορίου και λοιπές παράνομες δραστηριότητες στη θάλασσα. Επίσης, δύναται να λειτουργήσει υποστηρικτικά προς επιχειρήσεις ειδικών δυνάμεων/Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων, προστασία υπεράκτιων εγκαταστάσεων, αλλά και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης, καθώς και σε προσπάθειες απορρύπανσης.

Τονίζεται πως τα Ισραηλινά Ναυπηγεία διαθέτουν μακρά παράδοση στην ναυπήγηση μικρών ταχύπλοων πολεμικών σκαφών, έχοντας ιδρυθεί το 1959 και αποτελόντας μία από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες κατασκευής και επισκευής πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο. Απασχολεί περίπου 500 άτομα, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 35 μηχανικούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αλλαγή σελίδας στην Ε.Φ.: Από τα G3 στο Tavor και το Accuracy – Προμήθεια νέων αρμάτων και πυροβόλων με ισραηλινό άρωμα [pics]

Το «Αλ Σαλάμ» ανοίγει πανιά ως «ΑΛΑΣΙΑ» – Επίσημη ένταξη του περιπολικού του Ομάν στο Π.Ν.

MM