Cobalt Air: Ανακοίνωση Υπ. Μεταφορών για αποζημιώσεις και εγκλωβισμένους επιβάτες – Δήλωση του Προέδρου της Cobalt για απολύσεις και «δεύτερη ευκαιρία»

Cobalt Air: Ανακοίνωση Υπ. Μεταφορών για αποζημιώσεις και εγκλωβισμένους επιβάτες – Δήλωση του Προέδρου της Cobalt για απολύσεις και «δεύτερη ευκαιρία» | Newsit.com.cy

Η Υπ. Μεταφορών, Βασιλική Αναστασιάδου, προέβη σε δηλώσεις, όπως νωρίτερα είχε πράξει και ο Γεν. Δ/ντης του Υπουργείου, αναφορικά με τα μέτρα που θα ληφθούν προς μείωση της ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού. Αναφέρθηκε σε δύο τουριστικά γραφεία, χωρίς να τα κατονομάζει, τα οποία είναι τα Top Kinisis Travel και Orthodoxou Travel τα οποία θα καλύψουν με σύμβαση άλλες αεροπορικές εταιρείες τις μετακινήσεις των επιβατών, ενώ τα έξοδα επαναπατρισμού από και προς Κύπρο θα καλυφθούν από το ίδιο το Κράτος.

Οι επιβάτες θα κληθούν να αγοράσουν οι ίδιοι τα εισιτήριά τους και κατόπιν να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά τους στο Λογιστήριο του Υπ. Μεταφορών.

Δείτε που και σε ποια τηλέφωνα θα πρέπει να αποταθούν οι εγκλωβισμένοι επιβάτες:

Στις 17 και 18 Οκτωβρίου όσοι επιβάτες είχαν κλείσει εισιτήρια, θα πρέπει να προμηθευτούν εκ νέου εισιτήρια, σε οικονομική θέση προκειμένου να επαναπατρισθούν. Κατόπιν θα πρέπει να μεταβούν με τις αποδείξεις και τα παραστατικά στο λογιστήριο του Υπ. Μεταφορών για να λάβουν την αποζημίωσή τους.  Τα γραφεία Top Kinisis Travel και Orthodoxou Travel θα κλείνουν εισιτήρια, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες που θα ταξίδευαν με την Cobalt μέχρι τις 24/10/2018 κι επιθυμούν να επιστρέψουν στον τόπο διαμονής τους παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τα άνωθεν δύο γραφεία.

Top Kinisis Travel: 22 86 999

Orthodoxou Travel: 24 84 11 00

Παράλληλα, η Ελληνική Τράπεζα και η Τράπεζα Κύπρου έχουν προβεί σε ανακοινώσεις σχετικά με επιβάτες που έκλεισαν εισιτήρια με πιστωτικές κάρτες των τραπεζών τους στην Cobalt Air.

Αναλυτικά οι δηλώσεις της Υπ. Μεταφορών

Το κράτος θα καλύψει το κόστος επαναπατρισμού των επιβατών που επρόκειτο να ταξιδέψουν με πτήσεις της Cobalt Air μέχρι και τις 24 Οκτωβρίου, δήλωσε η Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και `Εργων Βασιλική Αναστασιάδου, η οποία προέδρευσε το πρωί σύσκεψης στο Υπουργείο για το θέμα που προέκυψε μετά το κλείσιμο της αεροπορικής εταιρείας Cobalt Air. Θα ανακοινώσουμε τηλέφωνα ταξιδιωτικών γραφείων στα οποία μπορούν να απευθύνονται οι επιβάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν εντός της εβδομάδας αυτής, δηλαδή μέχρι και τις 24 Οκτωβρίου, για να επιστρέψουν στον τόπο διαμονής τους. Θα τους βρίσκουν τα ταξιδιωτικά γραφεία εισιτήριο το κόστος του οποίου θα καλύπτει το κράτος μόνο για σκοπούς επαναπατρισμού, είπε η κ. Αναστασιάδου. Σημείωσε πως «εμείς ως Υπουργείο και ως κράτος αισθανόμαστε την ανάγκη να βοηθήσουμε τους επιβάτες που εγκλωβίζονται είτε στην Κύπρο, είτε εκτός Κύπρου και που θέλουν να επιστρέψουν στον τόπο διαμονής τους».

Η κα Αναστασιάδου χαρακτήρισε την κατάσταση λυπηρή, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα. Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους επιβάτες, η Υπουργός Μεταφορών είπε πως όσοι έχουν αγοράσει τα εισιτήριά τους με πιστωτική κάρτα θα μπορούν να απευθύνονται στις τράπεζές τους για να τους κατευθύνουν για τον τρόπο αποζημίωσής τους. Η κα Αναστασιάδου υπογράμμισε πως «αυτά τα μέτρα που λαμβάνονται δεν απαλλάσσουν την εταιρεία Cobalt Air από οποιεσδήποτε υποχρεώσεις της έναντι των πελατών της».

Απαντώντας σε ερώτηση, η Υπουργός Μεταφορών είπε πως το Υπουργείο παρακολουθεί την οικονομική κατάσταση των εταιρειών που είναι εγγεγραμμένες στην Κύπρο επί συνεχούς βάσεως, τόσο τα επίπεδα ασφάλειας, όσο και την οικονομική τους κατάσταση. Πρόσθεσε πως διαπιστώθηκε πως η Cobalt είχε οικονομικά προβλήματα το τελευταίο διάστημα και για αυτό κλήθηκε επανειλημμένα ενώπιον της αρμόδιας αρχής αδειοδότησης του Υπουργείου για να καταθέσει στοιχεία και πληροφορίες για την οικονομική της κατάσταση και για τα προγράμματά της και για τους σχεδιασμούς της για χρηματοδότηση των πτητικών της προγραμμάτων. «Μας ζητήθηκε από την εταιρεία κάποιος χρόνος να εξεύρει χρηματοδότες για να αντιμετωπίσει τα οικονομικά της προβλήματα. `Ομως φαίνεται ότι δεν κατόρθωσε να το κάνει και έτσι το αποτέλεσμα ήταν να μας ανακοινώσει την αναστολή των εργασιών της», σημείωσε.

Είπε ακόμη πως «αν δεν την ανακοίνωνε η Cobalt θα το κάναμε εμείς διότι είχαμε δώσει μια διορία για να παρουσιάσει μια οικονομική κατάσταση». Πρόσθεσε πως η εταιρεία θα ερχόταν στις 22 του μήνα με στοιχεία, αλλά όταν είδαμε το πόσο δεινή ήταν η οικονομική κατάσταση ζητήσαμε και ακόμα και νωρίτερα να φέρει στοιχεία. Ερωτηθείσα αν η εταιρεία είχε ζητήσει οικονομική ενίσχυση από το κράτος απάντησε ότι είχαν απευθυνθεί στο Υπουργείο Οικονομικών, σημειώνοντας πως μια εταιρεία δεν μπορεί να παίρνει κρατική ενίσχυση και αυτό είναι παράνομο με βάση το κοινοτικό κεκτημένο.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, η κα Αναστασιάδου είπε πως σε θέμα ασφάλειας η εταιρεία δεν είχε παρουσιάσει προβλήματα. Ερωτηθείσα αν υπάρχει και άλλη εταιρεία με παρόμοια προβλήματα είπε πως όλες οι εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στην Κύπρο παρακολουθούνται και πως δεν νομίζει να αντιμετωπίζει κάποια εταιρεία αυτού του είδους το πρόβλημα.

Για τις άλλες εταιρείες είπε ακόμη πως «μέχρι στιγμής είναι σε καλή κατάσταση για αυτό και λειτουργούν. Εάν υπάρξει πρόβλημα παρόμοιου τύπου θα επιληφθούμε», υπογράμμισε.

Η κα Αναστασιάδου είπε ακόμη πως «εμείς ακολουθήσαμε και τη νομοθεσία και τον κοινοτικό κανονισμό που παρέχει ευχέρεια σε μιαν εταιρεία να διορθώσει μιαν κατάσταση και της δώσαμε αυτή την ευκαιρία, σεβόμενοι και τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό».

«Δεν μπορώ ότι ήταν έκπληξη για εμάς (αυτό που έγινε). `Ομως, θα μπορούσε να μας ενημερώσει έγκαιρα η εταιρεία ειδικά χτές», ανέφερε. Ερωτηθείσα για το μέλλον των εργαζομένων, η Υπουργός Μεταφορών παρέπεμψε στην Υπουργό Εργασίας, σημειώνοντας πως υπάρχει νομοθεσία του κράτους και τα ανεργιακά επιδόματα. Εξέφρασε την προσδοκία ότι θα υπάρχουν άλλες ευκαιρίες για τους εργαζόμενους.

Συνεδρία Αρχής Αδειοδότησης Αερομεταφορών για άλλη προβληματική κυπριακή αεροπορική εταιρεία

Σε εξέλιξη βρίσκεται εξάλλου συνεδρία της Αρχής Αδειοδότησης Αερομεταφορών, όπου ξεσκονίζονται και οι υπόλοιπες άδειες αεροπορικών εταιρειών, καθώς νωρίτερα ο Γεν. Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών είχε προβεί στην αποκάλυψη ότι και δεύτερη κυπριακή αεροπορική εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα, αν και όχι ακριβώς ίδιο με αυτό της Cobalt.

Νωρίτερα σε αναλυτικές δηλώσεις για τις διευθετήσεις προέβη και ο Γεν. Δ/ντης του Υπουργείου Μεταφορών, Αλέκος Μιχαηλίδης. 

Από πλευράς Cobalt Air, μίλησε στο ΡΙΚ ο Πρόεδρός της, Γρηγόρης Διάκος, ο οποίος και εξέφρασε την λύπη και απογοήτευσή του για το κλείσιμο των εργασιών της εταιρείας. Αν η αρμόδια Αρχή αποφασίσει την αναστολή της αδείας κι εφόσον υπάρξουν επενδυτές και κεφάλαια, τότε ενδέχεται να υπάρξει και μια δεύτερη ευκαιρία για να ξανανοίξει τα φτερά της η Cobalt Air. Οι υπάλληλοι απελύθησαν με βάση όλες τις νόμιμες διαδικασίες λαμβάνοντας το σχετικό e-mail, καθώς και δύο μισθούς. Υποκείμεθα σε κακόβουλη κριτική, ουδείς έφαγε λεφτά, επενδύσαμε στην χώρα, δεν κλείσαμε για λόγους ασφάλειας και ποιότητας, αλλά λόγω απώλειας προσωρινής ρευστότητας και αυτό μας τιμά ιδιαίτερα, ως εταιρεία και ως προσωπικό της Cobalt Air.

Δείτε την ανακοίνωση της Υπουργού Μεταφορών και του Πρόεδρου της Cobalt Air για το κλείσιμο της εταιρείας:

 

 

MM